Tvorba webu: Spousta práce a pravidel, které vás posunou k dobrému konci

06.02.2014 | , Finance.cz
FIREMNI FINANCE


Chcete se pustit do tvorby nového firemního webu? Pak vás čeká ne úplně zanedbatelné úsilí. Pokud ale budete poctiví, záhy se dostaví příjemné výsledky.

Byznys bez internetové propagace je v dnešní době cosi jako ryba bez vody. Samozřejmě ne každému se tento fakt dvakrát zamlouvá. Internetový marketing koneckonců zabere spoustu času, úsilí a v neposlední řadě vás stojí i finanční prostředky. Výsledkem ale může být příliv nových zákazníků a zvýšené povědomí o vaší firmě, což jsou veličiny, na kterých lze stavět svoji další existenci.

V následujícím seriálu článků si proto zkusíme projít celý proces od výroby webu, přes plnění webu obsahem, jeho propagací až po vyhodnocování výsledků. Nejprve tedy začněme s problematikou tvorby webové prezentace…


Na začátku je výběr domény a webhosting

Dříve než se pustíte do samotné tvorby webových stránek, je třeba vybrat jim takzvanou doménu. Jestli vám to slovo nic neříká, pak vězte, že jde v podstatě o jedinečnou internetovou adresu, kterou uživatelé zadají do internetového prohlížeče a dostanou se tak na vaše stránky.

Při výběru domény zkuste vycházet z vlastního selského rozumu. Představte si například, že jste se v rádiu doslechli o zajímavé firmě a chcete se později podívat na její web. Pokud je v její doméně název firmy nebo jeden z produktů, snadno si adresu zapamatujete.

Pokud je ale název firmy cizojazyčný, těžko zapamatovatelný nebo příliš dlouhý, snadno dojde k tomu, že se buď překlepnete, nebo jej celý zapomenete. A daná firma díky špatně nastavené doméně přišla o potenciálního zákazníka. Právě z těchto důvodů je při výběru domény dobré zvolit co nejsnáze zapamatovatelný a logický název.

Nezapomeňte ani na „koncovku“ domény. V Čechách je samozřejmě nejčastější doména .cz. Oblíbené jsou ale také .org, .com nebo .eu. Ceny těchto domén se pohybují kolem 150 - 300Kč ročně.

Bezprostředně spjatý s výběrem domény je hosting. Abyste mohli uživatelům nabídnout své stránky, je třeba najít prostor, kam je umístit. Ten vám poskytne takzvaný webhostingový poskytovatel. Ve chvíli, kdy hosting máte, můžete začít umisťovat textový obsah, obrázky, videa či soubory.

Rozmyslete se, kolik „prostoru“ budou vaše stránky potřebovat. Plánujete pravidelně přidávat fotografie, videa a další obsah? Pak je dobré hledět na velikost hostingu a ověřit si, zda je pro vás dostatečná, nebo třeba naopak – zda by vám nestačila menší.

Hostingoví poskytovatelé v současné době nabízejí balíčky, které uspokojí většinu zákazníků. Díky vysoké konkurenci navíc nejsou ceny za rok hostingu nijak závratné. Dávejte si ale pozor, na kterého poskytovatele se obrátit. Vždy je dobré projít si reference od ostatních uživatelů a zvolit ověřené poskytovatele. Mezi ty největší v České republice patří například www.cesky-hosting.cz nebo www.active24.cz.

Správný výběr platformy vám usnadní spoustu práce

Platforma (neboli redakční systém) má moc usnadnit vám spoustu práce. Právě ona totiž určuje základy a omezení vašich webových stránek. Nezacházejme do detailů a řekněme si pouze praktické informace. Platforma definuje, zda budou vaše stránky kupříkladu klasickou prezentací firmy, nebo budou obsahovat i e-shop a další „vychytávky“.

S jednodušším redakčním systémem se logicky snižuje náročnost jeho administrace. Vůbec nejjednodušší variantou je vytvořit je prostřednictvím serverů, které nabízejí tvorbu stránek zdarma. Jistě jste již zaslechli třeba o www.webnode.cz nebo www.estranky.cz. Tyto servery navíc nabízejí i bezplatnou variantu tvorby webu.

Bez pořádného obsahu není pořádný web

Konečně jsme se dostali k tvorbě obsahu vašich webových stránek. Samotný obsahový marketing je téma samo pro sebe. Ve všech jeho oblastech ale platí, že hodnotný obsah vašeho webu je na první příčce žebříčku důležitosti.

Ať už hovoříme o grafické či textové stránce věci, vždy musí převažovat kvalita nad kvantitou. Váš web by měl pro návštěvníka být přehledný, srozumitelný a poskytnout mu jasnou odpověď na to, co hledá, čímž se dostáváme k zásadnímu prvku tvorby webových stránek – identifikaci cílové skupiny.

Zamyslete se nad tím, jak vypadá váš běžný zákazník. Co od vás očekává? Je to odborník v určitém oboru nebo laik, který ocení srozumitelně podané rady či informace? Proč se vlastně dostal k vaší firmě a co může hledat na vašich stránkách?

Odpovědi na všechny tyto otázky vám pomohou k vybudování strategie, se kterou pak můžete vytvářet nový web. Komunikujte se svými zákazníky tak, jak to potřebují nebo očekávají. Jedině tak můžete doufat v pozitivní výsledky a příliv nových zakázek.



Agentura Najisto Máte pocit, že se ve všech těch technických termínech trochu ztrácíte?

Doporučujeme obrátit se na odborníky z Agentury Najisto, kteří vám se vším rádi pomohou.





Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: FIREMNI FINANCE



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.