Sociální sítě jsou totiž skvělým prostředkem k tomu, abyste kolem své firmy vybudovali jistou „virtuální komunitu“. Stejně tak, jako pravidelně komunikujete na facebooku se svými přáteli a vytváříte s nimi kontakt, totiž můžete komunikovat i se svými potenciálními nebo stálými zákazníky.
- Finance.cz na Facebooku
- FiremniFinance.cz na Facebooku
- Investujme.cz na Facebooku
-
StudentskeFinance.cz na Facebooku
Vybudujte kolem své firmy síť fanoušků či followerů
Ať už si založíte profil na Facebooku či Twitteru, bez takzvaných „followerů“ (v případě Twitteru) či fanoušků (v případě Facebooku), se moc daleko nedostanete. Jakmile se vám ale podaří vybudovat komunitu sledujících a přispívajících uživatelů, máte vyhráno.
TIP: Další články ze seriálu naleznete zde: Tvorba firemních webových stránek
Myslet si, že stačí vytvořit profil a čekat zázraky, je nesmysl. Administrace profilů na sociálních sítích je časově velmi náročná. Pokud si zde vytvoří profil firma, která jej pak nechá „ležet ladem“, nebo zkrátka nemá co sdělovat, je celá akce poněkud kontraproduktivní. Uživatel, který se dívá na stránku, kde se již půl roku neobjevilo nic nového, může snadno nabýt dojmu, že daná firma už možná ani neprovozuje svoji činnost.
TIP: Chcete se pustit do tvorby nového firemního webu? Doporučujeme tyto články:
-
Tvorba webu: Spousta práce a pravidel, které vás posunou k dobrému konci,
-
Co všechno musí obsahovat dobrý web?,
- Začínáme s webovou propagací,
-
Provozujete web? Využijte možnosti vyhledávačů.
Komunikujte často a otevřeně
Právě proto hovoříme o budování komunity. Začátky jejího budování jsou těžké jako každé jiné. Je třeba mobilizovat svou rodinu, známé a přátele a požádat je, aby vaše příspěvky sledovali a nejlépe sdíleli dál. Nezapomínejte ani na své kolegy či zaměstnance. Díky takovým loajálním přátelům si vašich stránek všimnou i další, nezainteresovaní uživatelé. A o to na sociálních sítích jde.
- Využijte novou Poradnu z oblasti internetového marketingu!
Nesmíte ale zapomenout na neustálou komunikaci a snahu být s fanoušky v kontaktu. Upozorňujte je na novinky, ptejte se jich na přání a názory. Dejte jim vědět, že o nich víte. Sociální sítě jsou silným marketingovým nástrojem. Práce s nimi je ale vyžaduje vytrvalost a kreativitu. Zvládnete to?
Máte pocit, že se ve všech těch technických termínech trochu ztrácíte?
Doporučujeme obrátit se na odborníky z Agentury Najisto, kteří vám se vším rádi pomohou.