První, co návštěvník, který se proklikne na vaše stránky, uvidí, je hlavní stránka. Mnozí si s ní dokonce vystačí a své firmě vytvoří pouze jednostránkový web, který je ale i tak funkční. Jak na to? Zkuste se vžít do role člověka, který se s vaší firmou setkává poprvé. Co může očekávat? Pravděpodobně určitou profesionalitu a především jasné informace o vašem podnikání.
- TIP: Další články ze seriálu naleznete zde: Tvorba firemních webových stránek
Bez dobrého grafického i textového obsahu se neobejdete
Ačkoliv to s vaším oborem absolutně nemusí souviset, zásadní je dobrý design. Pokud budou vaše stránky vypadat po designové stránce chaoticky, nepřehledně nebo dokonce odbytě, může si návštěvník začít myslet to samé i o celé vaší firmě.
- Využijte novou Poradnu z oblasti internetového marketingu!
Mimo samotný design jsou tu samozřejmě informace, pro které si uživatel přišel. Jak známo, uživatelé obsah navštívených stránek spíše „skenují“. Málokomu se chce číst sáhodlouhé příběhy o vaší firmě. Stručně, jasně a zároveň poutavě tedy sdělte návštěvníkovi základní informace. Kdo jste, co děláte, a především - co mu můžete nabídnout jiného (lepšího), než ostatní podnikatelé v oboru. Nezapomeňte ani na vizuální obsah v podobě obrázků, fotografií a videí. Dobrá fotka za vás mnohdy v mžiku řekne víc, než odstavec textu.
-
TIP: Chcete se pustit do tvorby nového firemního webu? Přečtěte si článek Tvorba webu: Spousta práce a pravidel, které vás posunou k dobrému konci
Jakmile uděláte na návštěvníka dobrý první dojem, jste v půli úspěchu. Pokud potřebuje další, podrobnější informace, zajistěte, aby se k nim snadno prokliknul. A především – nezapomeňte na snadno dohledatelné kontaktní údaje. Dejte uživatelům vědět, kde vás najdou, kam vám mohou zavolat, na jakou adresu napsat e-mail. Nezapomeňte ani na informaci, kde (v jakém městě či regionu) mohou vašich služeb využít. Důležitý je také kontaktní formulář, jehož prostřednictvím vás mohou uživatelé snadno a rychle kontaktovat nebo rovnou zadat objednávku.
Reference za vás udělají více, než tisíc slov
Sami jistě víte, že spíše vložíte důvěru ve firmu, se kterou má dobré zkušenosti někdo ve vašem okolí, než abyste se naslepo pustili do spolupráce s někým „neprověřeným“. Právě s tímto faktem je třeba pracovat i na webových stránkách. Nezapomeňte na ně proto umístit reference od vašich předchozích zákazníků. Na základě tohoto tahu totiž snáze získáte důvěru potenciálních klientů.
Pokud je s vámi zákazník natolik spokojen, že je ochoten napsat vám osobní doporučení, pak se k němu mohou přidat i další. Aby byla reference důvěryhodná, přidejte k ní například fotografii a kontakt na jejího autora, aby si mohli uživatelé snadno ověřit její pravost.
Zákonem dané povinné údaje
Kromě informací, které nám radí uveřejnit zkušenost nebo selský rozum, existují také zákonem dané povinné údaje. Váš web tedy musí obsahovat:
- Jméno či název firmy
- Identifikační číslo
- Adresa sídla nebo místa podnikání
- Zápis v obchodním rejstříku včetně spisové značky (nebo jinou evidenci, ve které jste zapsáni)
- Výše základního kapitálu (pokud jste jej měli a již jste jej splatili)
Máte pocit, že se ve všech těch technických termínech trochu ztrácíte?
Doporučujeme obrátit se na odborníky z Agentury Najisto, kteří vám se vším rádi pomohou.