5 výhod, které podnikatelům přináší akceptace platebních karet

15.10.2014 | , Firemnifinance.cz
FIREMNI FINANCE


Bezhotovostní platby jsou dnes naprostým standardem. Zákazníci si je oblíbili a s rozvojem bezkontaktních technologií je možnost platit kartou stále více žádána. Podnikatelům přináší akceptace bezhotovostních plateb za jejich zboží či služby mnoho výhod.

Lidé rádi platí kartou

Zatímco dříve lidé platili drobné částky raději hotovostí, s nástupem bezkontaktní neboli tzv. contactless technologie zákazníci stále častěji využívají i k drobným nákupům platební karty. Bezkontaktní platby kartou jsou totiž velmi rychlé a pohodlné a nárůst jejich obliby potvrzují i karetní společnosti. Bezhotovostní a zvláště pak bezkontaktní placení zažívá obrovský boom s potenciálem dalšího rozvoje. Banky začínají klientům nabízet dokonce platby mobilem. K tomuto účelu je nutné disponovat smartphonem podporujícím NFC technologii. Na českém trhu je NFC telefonů již celá řada. Pokud telefon podporuje NFC technologii, lze využít i více variant elektronických peněženek.


Čtěte také:
Sedm tipů jak na platební karty
Češi chtějí platit bezkontaktně
Jak na platební a věrnostní karty: Zjistěte jak je používat a které se vyplatí
Gajdoš: Podvodné platby jsou na nejnižší úrovni za posledních 10 let
Bezkontaktní platby lámou rekordy
Je elektronické bankovnictví bezpečné?
Mobil místo kreditky bude hitem tohoto roku

Zákazníci utratí víc, když peníze nevidí

Pohodlnost a jednoduchost bezhotovostního placení způsobuje, že se lidé ve výdajích méně krotí. „Dle známých analýz utratí zákazník s platební kartou až o 30 % více peněz. To znamená, že koupí i to zboží, které by v hotovosti nekoupil. Je zřejmé, že lidé snáze utratí peníze, když nevidí, jak bankovky v peněžence ubývají,“ uvádí Lenka Bukalová, ředitelka obchodu a marketingu společnosti Sonet, která je předním dodavatelem v oblasti platebních technologií. „Navíc se jednoznačně ukazuje, že podíl bezhotovostních transakcí se neustále zvyšuje,“ potvrzuje Lenka Bukalová trend poslední doby.

Různé typy provozoven potřebují různé platební terminály

Platební terminál pro bezhotovostní platby kartou se dá využít v širokém spektru podnikatelských aktivit. Výběr konkrétního modelu souvisí s typem provozovny, do které má být platební terminál určen. Základem je terminál stacionární, který je určen spíše do kamenné prodejny s trvalým připojením k elektrické síti a připojením k internetu nebo telefonní lince. Naproti tomu existuje i terminál mobilní, který funguje pomocí datové SIM karty a je možné se s ním volně pohybovat po provozovně. „Mobilní terminály nemusí být trvale napájeny a stačí je nabít pouze jednou za den nebo po realizaci cca 300 platebních transakcí. Naleznou své uplatnění například v restauracích nebo u taxislužby,“ dodává Lenka Bukalová.

Platební terminál v sobě skrývá množství dalších služeb

V současné době již platební terminál není jen izolované zařízení určené pro přijímání bezhotovostních plateb. Lze ho využít i k dalším službám, mezi které patří například propojení platebního terminálu s pokladním systémem, Cash Back neboli výběr hotovosti u pokladny, dobíjení kreditu mobilních telefonů nebo elektronické věrnostní systémy založené na technologii předplacených karet. Propojení platebního terminálu s pokladním systémem urychluje odbavení zákazníků a odpadá zde nutnost zadávat placenou částku dvakrát, čímž se eliminuje možnost omylu při manuálním zadávání částky obsluhou. Cash Back a dobíjení kreditu umožňuje rozšířit portfolio služeb poskytovaných zákazníkům.

Samoobslužný terminál umožňuje 24hodinový provoz

Samoobslužné terminály jsou určeny pro zabudování do celkového systému jako jeden z možných nástrojů pro platbu. Jsou koncipovány jako náhrada obsluhy provozovny, proto se hodí například pro parkoviště, čerpací stanice nebo všude tam, kde poptávka vyžaduje zboží či službu 24 hodin denně. „Zákazníci se s našimi bezobslužnými terminály setkávají nejvíce na parkovištích, kam instalujeme 90 % všech těchto zařízení. Postupně se tato technologie dostává i do dalších podnikatelských odvětví. Jedná se například o lyžařské areály, čerpací stanice a podobně,“ dodává Lenka Bukalová.


Zdroj: SONET, s.r.o.

Články ze sekce: FIREMNI FINANCE



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.