Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Další informace

Reklama

Provozujete web? Využijte možnosti vyhledávačů

Finance.cz

Přemýšleli jste někdy, kdo má v internetovém vesmíru hlavní slovo? Není to Mark Zuckerberg, ani jiná žijící osoba. Jsou to internetové vyhledávače. Právě ty určují, jak se budou zobrazovat stránky ve výsledcích vyhledávání, kdo se dostane na vrchní příčky a kdo skončí v propadlišti páté, šesté nebo desáté stránky výsledků hledání.

 

Proto je dobré osvojit si základní pravidla, podle kterých vyhledávače fungují. Jedině tak se totiž, jakožto majitel či provozovatel webových stránek, můžete zasadit o to, aby se váš web dostal do povědomí uživatelů. Internetové vyhledávače sice bývají vcelku přísné, pokud ale hrajete podle jejich pravidel, mohou vám být velmi ku prospěchu.

Jak se tedy dostat na přední pozice na vaše hlavní klíčová slova a získat tak co nejvíce návštěvníků? Vyhledávače rozdělují výsledky hledání na přirozené a placené. Do přirozených výsledků se dostanete, pokud váš web vyhledávače vyhodnotí za kvalitní. Této disciplíně se říká SEO, což je anglická zkratka pro optimalizaci pro vyhledávače. V placené části označené standardně jako “reklama” se pak může začít objevovat kdokoliv, kdo nabídne nejvyšší cenu za klik v kombinaci s určitou kvalitou inzerátů.

TIP: Další články ze seriálu naleznete zde: Tvorba firemních webových stránek

Relevanci vašich stránek zvýšíte správným použitím SEO pravidel

Abyste se mohli pyšnit předními pozice v přirozených výsledcích hledání, je důležité si nastudovat základní informace o SEO. Jedná se soubor pravidel a mechanismů, podle kterých internetové vyhledávače určují relevanci vašich stránek. Zásadní pro SEO je správný výběr klíčových slov a frází.

Pomocí šikovného nástroje Google AdWords nebo Seznam Sklik můžete zjistit, jaké fráze jsou v souvislosti s vaším oborem uživateli nejčastěji vyhledávány a pak je zapracovat do vašeho webu. Nepostradatelnými jsou v oblasti SEO zpětné odkazy z jiných relevantních webů. Pomocí zpětného odkazu se na ten váš prokliknou noví uživatelé. Tyto zpětné odkazy vyhledávače zároveň vyhodnocují jako jakési doporučení - když na vás odkazuje jiný web, pravděpodobně proto, že se u vás nachází něco zajímavého. Proto čím více webů na vás bude odkazovat, tím zvyšujete šanci na lepší umístění ve vyhledávačích. Důležitá je ale také kvalita webů odkud odkaz směřuje. Lepší než stovky zpětných odkazů z tematicky nesouvisejících stránek, je důležitější zaměřit se na kvalitu. Proto doporučujeme vybírat si potenciální weby podle toho, jestli se na nich nachází podobná cílová skupina. A jak zpětné odkazy získat? První krokem může být registrace do různých katalogů nebo výměna odkazů s jinými weby. Budete-li ale na webu mít kvalitní a unikátní obsah, které uživatelé nenajdou jinde, tak na vás ostatní budou odkazovat sami a dobrovolně.

TIP: Chcete se pustit do tvorby nového firemního webu? Přečtěte si článek Tvorba webu: Spousta práce a pravidel, které vás posunou k dobrému konci, Co všechno musí obsahovat dobrý web? a Začínáme s webovou propagací.

PPC reklama – ověřený způsob internetové propagace

Pokud se vám nedaří dosáhnout dobrých výsledků v přirozeném hledání, je nejlepší cesta začít s placenou inzercí ve vyhledávačích. Tato forma propagace je označována jako PPC (pay per click) reklama. Výhodou PPC reklamy je fakt, že není zpoplatněna paušálně (tedy za její existenci na určitých stránkách), ale platíte pouze za každý reálný proklik, který na vaše stránky přivede nového uživatele. Oproti SEO je to mnohem jednodušší a časově méně náročný proces. Svou kampaň si můžete v systémech Google AdWords (reklamy zobrazující se ve vyhledávači Google) nebo Seznam Sklik (reklamy zobrazující se ve vyhledávači Seznam) založit během pár minut. Jednoduše se do systému zaregistrujte, vyberte správná klíčová slova, napište k nim úderné inzeráty a nabídněte požadovanou cenu za klik. Vaše kampaň je pak připravená se zobrazovat a váš web může vítat nové návštěvníky.



Agentura Najisto Máte pocit, že se ve všech těch technických termínech trochu ztrácíte?

Doporučujeme obrátit se na odborníky z Agentury Najisto, kteří vám se vším rádi pomohou.



 
 
Sdílení a tisk
 
Komentář

finance.cz finance.sk firemnifinance.cz studentskefinance.cz peniaze.sk fondy.sk uroky.sk mf.cz

Články Studentskéfinance.cz

Zobrazit další články
Zajímavé štítky

Zobrazit další štítky
Zajímavá témata štítků

Zobrazit další témata štítků
Slovnik.finance.cz

Zobrazit další slova
Finance.cz - zajímavé odkazy

Zobrazit další obsah
Investice - zajímavé odkazy

Zobrazit další obsah
Firmy - zajímavé odkazy

Zobrazit další obsah
Student - zajímavé odkazy

Zobrazit další obsah
Poradna finance.cz

Zobrazit další dotazy
Přihlášení

Zapomněl jsem heslo