Lidé přehodnocují, za co peníze utratí. Hlavní je dnes cena

21.04.2010 | , Firemnifinance.cz
FIREMNI FINANCE


Vyplývá to z výsledků průzkumu mezinárodní studie Barometr Cetelem 2010, která srovnává názory a postoje spotřebitelů na velkých evropských trzích.

Lidé jsou ochotni i v době krize nakupovat, ale přehodnocují, za co své peníze utratí. Nejdůležitějším faktorem je cena, odpadají útraty za zbytečnosti. Vyplývá to z výsledků průzkumu mezinárodní studie Barometr Cetelem 2010, která srovnává názory a postoje spotřebitelů na velkých evropských trzích.

Evropané podle průzkumu vlivem hospodářské krize změnili razantně svůj postoj ke spotřebitelským zvyklostem. Projevuje se to zejména snahou kupovat kvalitnější výrobky, ekologičtějším přístupem a nárůstem nákupů prostřednictvím internetu, ale také zvýšeným zájmem o použité zboží.

"Přes 63 procent českých domácností si myslí, že vlivem poklesu kupní síly budou muset změnit svůj přístup ke spotřebě,“ uvedl generální ředitel Cetelemu Václav Horák. Obyvatelé západní Evropy vnímají podle něj tuto otázku ještě mnohem intenzivněji.

Cena a kvalita jsou stále hlavními kritérii pro výběr zboží a služeb. Obě dvě hlediska jsou stejně významná pro 96 procent Čechů, přičemž v evropském průměru je kvalita klíčová pro 87 procent spotřebitelů. Krize snížila rozpočet českých domácností, které se při nákupech musí uskromňovat. To je vede i k nákupu a prodeji použitého zboží, nákupu výrobků přes internet či v aukcích nebo v dražbách.

Články ze sekce: FIREMNI FINANCE



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.