Lidé jsou ochotni i v době krize nakupovat, ale přehodnocují, za co své peníze utratí. Nejdůležitějším faktorem je cena, odpadají útraty za zbytečnosti. Vyplývá to z výsledků průzkumu mezinárodní studie Barometr Cetelem 2010, která srovnává názory a postoje spotřebitelů na velkých evropských trzích.
Evropané podle průzkumu vlivem hospodářské krize změnili razantně svůj postoj ke spotřebitelským zvyklostem. Projevuje se to zejména snahou kupovat kvalitnější výrobky, ekologičtějším přístupem a nárůstem nákupů prostřednictvím internetu, ale také zvýšeným zájmem o použité zboží.
"Přes 63 procent českých domácností si myslí, že vlivem poklesu kupní síly budou muset změnit svůj přístup ke spotřebě,“ uvedl generální ředitel Cetelemu Václav Horák. Obyvatelé západní Evropy vnímají podle něj tuto otázku ještě mnohem intenzivněji.
Cena a kvalita jsou stále hlavními kritérii pro výběr zboží a služeb. Obě dvě hlediska jsou stejně významná pro 96 procent Čechů, přičemž v evropském průměru je kvalita klíčová pro 87 procent spotřebitelů. Krize snížila rozpočet českých domácností, které se při nákupech musí uskromňovat. To je vede i k nákupu a prodeji použitého zboží, nákupu výrobků přes internet či v aukcích nebo v dražbách.



				
								
								
								
								
								
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					