Podle Marie Kolovratové ze společnosti Commerzbank Evropa začala nový týden v negativní náladě, když banky klesaly pod vlivem vyšetřování americké investiční banky Goldman Sachs, a aerolinky ztrácely kvůli oblakům sopečného prachu. Odhaduje se, že každý den, kdy byl zavřen evropský vzdušný prostor stál aerolinky 250 mil. euro a v této spojitosti se objevují hlasy, že reakce byla přehnaná. Po otevření amerických trhů začal problém Goldman Sachs ustupovat do pozadí, což bylo navíc podpořeno ne úplně přesvědčivým poměrem hlasů v americké SEC, který byl 3:2 ve prospěch vyšetřování.
Převahu opět začaly získávat zprávy z oblasti firemních výsledků, které se zatím ukazují v dobrém světle. Včera příjemně překvapila Citigroup, která reportovala nejvyšší zisk od roku 2007 a akcie reagovala skokem o 7%. Až po trhu vydala své výsledky společnost IBM, která opět předstihla očekávání analytiků a navíc zlepšila výhled do budoucna. Nicméně v obchodech po zavření trhu ztratila akcie téměř 2%. K dobré náladě přispěl i předstihový ukazatel ve Spojených státech, který naznačil lepší vývoj ekonomiky. V závěru dne si nejvíc připsal index Dow Jones, a to 0,67%. Zatímco aerolinie ztrácely, akcie společnosti Eurotunnel rostly o 3,5% poté, co jejich vlaky byly plné k prasknutí, když se Britové a Francouzi snažili co nejrychleji dostat na svou stranu Kanálu. Ropa naopak v jednu chvíli propadla pod 81 dolarů za barel kvůli omezení letecké dopravy.
Dnešek je bohatý na korporátní výsledky, pro příklad jmenujme například Apple, Coca-Cola a v neposlední řadě budou investoři čekat, v jakém světle se ukáže v posledních dnech diskutovaná banka Goldman Sachs. Z makrodat stojí za zmínku ukazatel nálady německého institutu ZEW.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
