Experti na krizové situace odhadují, že sopečný prach již stál evropský průmysl cestovního ruchu přes 1,15 miliardy EUR.
Paul Charles, dříve Senior Director v dopravních společnostech Virgin Atlantic a Eurostar, a nyní odborník na krize v globální poradenské firmě LEWIS PR, uvedl: “Čtyři dny přerušení leteckého provozu způsobily výpadek přijmů v cestovním ruchu ve výši přes 1,15 miliardy EUR. Stojí za tím zrušené lety, hotelové rezervace, ale také prázdné výletní a nákladní lodě, které na letecké dopravě rovněž závisí. Samotné aerolinky jsou vystaveny obrovským ztrátám v oblasti zrušených letů, přeplánování rezervací, náhradního ubytování a návratu uvězněných pasažérů z ciziny domů.”
“Dopravní průmysl přitom již v poslední době čelil krizi v souvislosti s extrémně dlouhou zimou. Spousta firem se proto nachází na pokraji bankrotu. Po recesi posledních dvou let, která masivně zasáhla například aerolinky a hotely, totiž nemají žádné finanční rezervy.”
“Ekonomiky musí počítat s dalšími dopady nynější situace. Mnozí zaměstnanci se nebyli schopni vrátit ze služebních cest a dovolených. Senzitivní náklady jako čerstvé potraviny a zdravotnický materiál nemůže být dopraven na místo určení. S chaosem v dopravě musíme počítat ještě nejméně dva týdny.”



 
				 
								 
								 
								 
								 
								









 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					 Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
						Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
					 Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
						Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
					