Jak prodávat zboží a služby
Připravili jsme pro vás průvodce, jak jednat se spotřebitelem, jak označit zboží na regálu, jak uzavřít smlouvu v kamenné pobočce i po internetu, jak vyřizovat reklamace, jaké smlouvy jsou neplatné...
-
Spotřebitelská smlouva
Dozvíte se, kdo je spotřebitelem a kdo prodávajícím, jestli se spotřebitelské smlouvy mohou řídit i obchodním zákoníkem...
-
Kde prodávat - provozovna
Provozovnou nemusí být jen kamenná pobočka, ale i mobilní provozovna nebo automat. Jak musí být provozovna označena?
-
Uvedení ceny
U výrobků musí být uvedena cena, ale ceny je možné uvést i třeba ve vývěsce na jednom místě v provozovně. Co musí splňovat cena výrobků?
-
Označení výrobků
Výrobky musí být v provozovně řádně označeny. Všechny informace musí být v českém jazyce. Jaké jsou další povinnosti?
-
Předvedení výrobků
Prodávající musí výrobky řádně předvést a spotřebiteli sdělit veškeré důležité informace. Jak se předvádí výrobky?
-
Vznik smlouvy
Jak dojde k uzavření spotřebitelské smlouvy? Jak se postupuje v případě objednávky po internetu?
-
Uzavření smlouvy na dálku
Jaká jsou specifika uzavření smlouvy na dálku, například v internetovém obchodě?
-
Vystavení dokladu
Prodávající je povinen spotřebiteli vystavit doklad o prodeji. Co všechno musí tento doklad obsahovat?
-
Záruka
Standardní záruční doba jsou 2 roky. Na co se záruka vztahuje a jaké jsou povinnosti prodávajícího?
-
Vady
Co znamená odstranitelná a neodstranitelná vada? Jak se řeší opakovaná vada?
-
Reklamace
Co musí prodávají splnit v souvislosti s reklamacemi na prodávané zbožé? Jak se vyřizuje reklamace?
-
Odstoupení od smlouvy
Kupující může v některých případech odstoupit od smlouvy. Jaké jsou možnosti pro odstoupení od smlouvy v případě uzavření smlouvy po internetu?
-
Neplatná smlouva
Kdy je smlouva neplatná? Co to jsou nekalé obchodní praktiky, klamavé obchodní praktiky, agresivní obchodní praktiky?
-