Ceny jako pro velkoodběratele a široká akceptační síť. Tankovací karty mohou být výhodné i pro malé firmy a OSVČ

26.03.2018 | , Lesensky.cz
FIREMNI FINANCE


perex-img Zdroj: Shutterstock

Klasická funkce tankovací karty spočívá v uplatnění slevy na totemové ceny dané čerpací stanice. V ideálním případě. Jak je to ale doopravdy?

Dodatečné poplatky karetní společnosti ale mohou slevu zcela vymazat a držitel karty si ve výsledku za každý litr pohonné hmoty připlatí. Správnou volbou poskytovatele je ale možné získat reálnou slevu. Navíc dnes i malé firmy a podnikatelé již mohou využívat plošné ceny ještě nedávno dostupné jen velkoodběratelům.

Tankovací karty pro firemní řidiče

Tankovací karty umožňují svým držitelům bezhotovostní úhradu pohonných hmot a tím i mnohem jednodušší a přehlednou správu výdajů. Firemní řidiči s sebou nemusejí vozit hotovost a shromažďovat všechny účtenky za tankování. S tankovací kartou je zpravidla spojena sleva za pohonné hmoty. „Lidé automaticky předpokládají, že tankovací karta jim přináší slevu, ale nemusí to tak ve výsledku vždy být. Poplatky některých poskytovatelů totiž tankování mnohdy prodražují,“ upozorňuje Damir Duraković, generální ředitel nákupní aliance Axigon, která firmám poskytuje tankovací karty s plošnou cenou bez ohledu na objem výtoče. Podnikatel se tak může setkat s poplatkem za distribuci daňového dokladu nebo dokonce s provozním poplatkem v případě, že tankovací karta nebyla v daném měsíci využita k placení. „Velkou absurditou jsou pak servisní poplatky, které tvoří přirážku za každý natankovaný litr pohonných hmot. Za benzín či naftu tak může odběratel zaplatit ve výsledku i více, než je cena na totemu čerpací stanice,“ doplňuje Damir Duraković.

Dominantní poskytovatel tankovacích karet, společnost CCS, nedávno v tichosti zavedl nový poplatek. Čtěte: Za každý litr 19 haléřů. CCS zaskočila firemní klienty eko poplatkem.

Dávno přitom neplatí, že vyšší náklady jsou vyváženy širokou akceptační sítí. S kartami vydávanými přímo provozovateli sítí čerpacích stanic je často možné využívat výhody bezhotovostních plateb i v konkurenčních sítích. „S kartou EuroOil lze kromě celé naší sítě platit i na čerpacích stanicích Benzina, MOL zahrnující i sítě Slovnaft a Papoil, Shell a OMV, pod kterou patří i síť Avanti. Jedná se o více než 1200 čerpacích stanic, což představuje jednu z největších akceptační sítí pro karty vydávané přímo provozovatelem čerpacích stanic,“ uvádí Vladimír Vacek, vedoucí odboru čerpacích stanic ve společnosti Čepro, která provozuje síť EuroOil. Celkem je v Česku dle statistik MPO k 31. 12. 2017 celkem 3 940 veřejných čerpacích stanic.

S jedinou tankovací kartou je tak možné platit prakticky u všech značkových sítí čerpacích stanic v České republice. I když samotných čerpacích stanic příliš nepřibývá, akceptační síť se dále rozšiřuje díky akvizicím stávajících čerpacích stanic. V poslední době tak hodně posílila Benzina a hlavně MOL. Posiluje i EuroOil. „Letos jsme již otevřeli 5 nových čerpacích stanic a i do budoucna plánujeme nové akvizice. Snažíme se nabídnout našim zákazníkům optimální pokrytí v rámci celé republiky,“ dodává Vladimír Vacek.

Tankování za plošné ceny

Statistiky potvrzují, že v segmentu tankovacích karet výrazně roste zájem o tankování za plošné ceny. Koncept plošné ceny znamená jednotnou cenu za litr paliva v rámci celé sítě čerpacích stanic bez ohledu na ceny uvedené na stojanu čerpací stanice.

Plošné ceny vlastně nejsou žádnou novinkou. Velké podniky a automobiloví dopravci je využívali dávno. „Již přes 3 roky jsou plošné ceny dostupné i malým a středním firmám nebo živnostníkům. Díky silné vyjednávací pozici 10 000 malých a středních firem, které sdružené v nákupní alianci ročně tankují celkem přes 30 mil. litrů pohonných hmot, je možné zprostředkovat výhody dříve dostupné jen velkým firmám i malým podnikům a živnostníkům,” uvádí Damir Duraković s tím, že v loni se odběry pohonných hmot v režimu plošné ceny meziročně zdvojnásobily. Výhoda plošné ceny spočívá v tom, že není nutné se zaobírat hledáním levnější pumpy nebo dokonce kvůli tankování sjíždět z dálnice, kde bývají ceny nejvyšší. „Plošná cena je navíc dlouhodobě pod cenovým průměrem celé republiky. Pokud jde rozdíl vůči cenám na dálnicích, aktuálně natankujeme litr nafty na D1 často až za 33,90 Kč, zatímco její plošná cena je v tomto týdnu 27,99 Kč/l. To je rozdíl téměř 6 korun za jeden litr,“ dodává Damir Duraković.

zdroj: Lesensky.cz


Čtěte také:

Jak se v Česku jezdí s elektrickým autem?

Štítky:

Autor článku

Redakce

Redakce  

Články ze sekce: FIREMNI FINANCE