mPOS (Mobile Point of Sale) terminály se vyznačují malými rozměry a nízkou váhou. Jejich funkčnost zajišťuje aplikace nahraná v chytrém telefonu či tabletu. Většina mPOS terminálů tedy slouží jen jako čtečka karet a zařízení pro zadávání PINu, samotný software komunikující s autorizačním centrem zajišťuje mobil či tablet. Přenos platebních transakcí probíhá prostřednictvím certifikované komunikační infrastruktury hyperNet. „Chceme, aby se platba kartou stala dostupná i pro menší podnikatele a živnostníky. Platební terminál přitom může být také dobrou odpovědí na ministerstvem uvažované zavedení elektronické evidence tržeb, kdy zprávy o přijatých platbách dostanou finanční úřady on-line,“ uvedla Lenka Bukalová, ředitelka obchodu a marketingu společnosti SONET, která dodává platební terminály v České republice, na Slovensku a v Maďarsku.
Na trhu je několik typů mPOS terminálů ale většina z nich má stejné, nebo velmi podobné vlastnosti. Jsou malé, lehké, mají moderní design a na jedno nabití dokážou provést až 600 transakcí. Běžně jsou účtenky z mPOS terminálu zasílány elektronickou formou, a to buď prostřednictvím SMS nebo e-mailu. Pokud ale zákazník požaduje papírovou účtenku, lze ji vytisknout na externí tiskárně, která je k terminálu připojena pomocí Bluetooth, nebo je možno využít model, který disponuje vlastní vestavěnou tiskárnou. Pro všechny modely je nutné, aby měl obchodník k dispozici chytrý mobilní telefon běžící na platformě Android od verze 2.1 či iOS od verze 4. Samotný terminál si poradí se všemi používanými druhy karet – ať už mají magnetický proužek, čip či jsou bezkontaktní. Platby může obchodník díky hyperNetu spravovat přes web a účtenky si snadno elektronicky archivovat.
I drobným obchodníkům se přitom přijímání karet vyplatí. V Česku mají lidé ve svých peněženkách více karet, než má stát obyvatel – více než 11 milionů. Navíc je podle statistik průměrná platba kartou u obchodníka o třetinu vyšší než ta v hotovosti.
Zdroj: SONET