mPOS (Mobile Point of Sale) terminály se vyznačují malými rozměry a nízkou váhou. Jejich funkčnost zajišťuje aplikace nahraná v chytrém telefonu či tabletu. Většina mPOS terminálů tedy slouží jen jako čtečka karet a zařízení pro zadávání PINu, samotný software komunikující s autorizačním centrem zajišťuje mobil či tablet. Přenos platebních transakcí probíhá prostřednictvím certifikované komunikační infrastruktury hyperNet. „Chceme, aby se platba kartou stala dostupná i pro menší podnikatele a živnostníky. Platební terminál přitom může být také dobrou odpovědí na ministerstvem uvažované zavedení elektronické evidence tržeb, kdy zprávy o přijatých platbách dostanou finanční úřady on-line,“ uvedla Lenka Bukalová, ředitelka obchodu a marketingu společnosti SONET, která dodává platební terminály v České republice, na Slovensku a v Maďarsku.
Na trhu je několik typů mPOS terminálů ale většina z nich má stejné, nebo velmi podobné vlastnosti. Jsou malé, lehké, mají moderní design a na jedno nabití dokážou provést až 600 transakcí. Běžně jsou účtenky z mPOS terminálu zasílány elektronickou formou, a to buď prostřednictvím SMS nebo e-mailu. Pokud ale zákazník požaduje papírovou účtenku, lze ji vytisknout na externí tiskárně, která je k terminálu připojena pomocí Bluetooth, nebo je možno využít model, který disponuje vlastní vestavěnou tiskárnou. Pro všechny modely je nutné, aby měl obchodník k dispozici chytrý mobilní telefon běžící na platformě Android od verze 2.1 či iOS od verze 4. Samotný terminál si poradí se všemi používanými druhy karet – ať už mají magnetický proužek, čip či jsou bezkontaktní. Platby může obchodník díky hyperNetu spravovat přes web a účtenky si snadno elektronicky archivovat.
I drobným obchodníkům se přitom přijímání karet vyplatí. V Česku mají lidé ve svých peněženkách více karet, než má stát obyvatel – více než 11 milionů. Navíc je podle statistik průměrná platba kartou u obchodníka o třetinu vyšší než ta v hotovosti.
Zdroj: SONET



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
