On-line marketingové trendy a nástroje pro malé podnikatele

31.05.2016 | , Firemnifinance.cz
FIREMNI FINANCE


Plánujete využít pro vaši propagaci on-line marketing? Pro ty z vás, kteří ještě nikdy on-line marketing nevyužili: jedná se o jednoduchý způsob, jak rychle zvýšit příjmy a získat více zákazníků. Před vytvořením marketingového plánu je důležité porozumět aktuálním trendům, abychom nevytvářeli obsah, který nakonec nikdo nevyužije, nebo neinvestovali do nástrojů, které nepomohou zvýšit příjmy.

Web bez mobilní verze jako by nebyl

Jednou z nejdůležitějších událostí roku 2015 byl posun od prohlížení internetu z notebooků a počítačů k využívání internetu pomocí mobilního telefonu. Google oznámil, že využití internetu pomocí mobilních zařízení předehnalo běžné počítače v 10 různých zemích. Algoritmus vyhledávače Google byl proto změněn tak, aby firmy, které nabízí verzi svých stránek optimalizovanou pro mobily, získávaly vyšší hodnocení, než stránky, které takto optimalizovány nebyly. Nárůst mobilních připojení v kombinaci s faktem, že existuje pětkrát více mobilních telefonů než stolních počítačů a notebooků znamená, že se mobilní vyhledávání stává prioritou.

Nástup videoreklam

Facebook, Bing a YouTube, již pro inzerenty možnosti videoreklamy nabízí, a nyní se s vlastní verzí videoreklam přidal Google. Tato změna přináší nové možnosti a očekává se, že objem videoreklam bude v roce 2016 explosivně narůstat.

Tlačítko “koupit” je na vzestupu

Tzv. tlačítka pro koupi (buy buttons) jsou na vzestupu od doby, kdy je Facebook a Pinterest povolil vkládat přímo do obsahu příspěvků. Umožňují tak spotřebitelům zakoupit zboží přímo z daného příspěvku na sociální síti. Také Instagram už hledá možnosti, jak tuto funkci přidat na své stránky. Do konce roku 2016 bude většina hlavních značek v reklamě využívat tlačítko „Koupit” jako běžnou součást svých on-line marketingových kampaní.

Podcasty mají stále význam

Předtím, než se ponoříte do nejnovějších on-line marketingových trendů, je dobrým nápadem podívat se i na některé tradiční metody, které vám mohou pomoci při budování efektivního on-line marketingového plánu. Mnoho z těchto klasických nástrojů je opět na vzestupu, jako to vidíme třeba v případě podcastů. Stejně tak blogy jsou mezi spotřebiteli stále populární, stejně jako e-booky či živě přenášená videa (live streaming video). Každý z nich totiž nabízí spotřebitelům jiný způsob, jak se dostat k požadovanému obsahu na základě preferencí uživatele.


Vladimír Kuchař
marketingový guru
MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.CZ

Autor článku

Vladimír Kuchař

Články ze sekce: FIREMNI FINANCE