Jste majitelem malého nebo středního podniku (MSP) a přemýšlíte, jak si snížit firemní výdaje? Připravili jsme pro vás návod, jak ušetřit při používání telefonních a datových služeb. Přejeme vám příjemné čtení.
Druhy komunikačních služeb
Komunikační služby se dělí na hlasové, faxové a datové. Bližší rozdělení je uvedeno v tabulce níže.
Tabulka: Rozdělení komunikačních služeb
Druh komunikace | Bližší rozdělení |
---|---|
Hlasová komunikace | a) Pevné linky - uvnitř firmy - tuzemsko (místní a meziměstské) b) Mobilní telefony |
Faxová komunikace | - |
Datová komunikace | a) Vnitropodnikové náklady (VPN) b) Vzdálené přístupy zaměstnanců c) Komunikace s obchodními partnery (objednávky, ceníky, informace, atd.) |
Výběr nevýhodnější komunikační služby
Mezi nejčastěji používanou hlasovou službu u malých a středních firem v současné době patří mobilní telefon, který postupně vytlačuje využívání pevných telefonních linek. Faxové služby v MSP ustupují a jsou nahrazovány datovými službami.
Kritéria výběru
-
cena
- pro MSP je při rozhodování cena na prvním místě -
spolehlivost služby
-
dostupnost služby
-
zabezpečení
- je nejdůležitějším kritériem -
dodavatel, resp. poskytovatel služeb
- důležitá je šíře nabídky
Struktura průměrných měsíčních nákladů na komunikační služby
-
náklady na paušál (34 %)
-
náklady za data (6 %)
-
náklady uvnitř firmy (5 %)
-
náklady mimo firmu (55 %)
Návrh řešení pro MSP
Pro hlasové služby vám doporučujeme používat pouze mobilní telefony. Mezi největší výhody patří obrovské množství služeb, které vám "mobil" poskytne. Především se jedná o:
-
komunikační služby (hlas, SMS, email, fax, MMS)
-
datové služby (propojení notebooku s internetem)
-
zábava (digitální fotografický přístroj, hry, ...)
-
informační služby (zprávy z celého světa, ...)
-
finanční služby (bankovní služby)
-
lokační služby (lokalizace pomocí GPS, zobrazení mapy, ...)
Všechny vaše pobočky si propojte jen přes firemní internetové stránky a vaše zaměstnance naučte získávat veškeré informace, potřebné k jejich práci, jen přes internet.
Analýza komunikačních služeb
Nejdůležitějším prvkem pro možnost rozvoje vaší firmy je provedená analýza komunikačních služeb, určující míru potřeby komunikačních technologií. Jednoduše se dá říci, že některý firmám se drahá komunikační technologie vyplatí a jiným bohatě postačí tužka a papír. Díky provedení této analýzy zjistíte, zda jsou vaše současné komunikační služby pro vaši firmu vhodné nebo zda na nich proděláváte.
Tuto analýzu pro své potenciální klienty provádí například společnost T-Mobile. Projde celý balík komunikačních služeb vaší firmy a poradí vám, kde a jak si můžete snížit náklady. "Při každé analýze komunálních služeb jsme schopni jakékoliv firmě snížit její náklady minimálně o 20 %", uvedl Jiří Dvorjančanský, marketingový ředitel T-Mobile.
Zdroj: Aliatel; BG Technik cs, a.s.; Aspekt CEG, a.s.; T-Mobile Czech Republic a.s.