Banky zvýhodňují produkty pro firmy

20.05.2004 | , Finance.cz
FIRMY


perex-img Zdroj: Finance.cz

V posledních letech se banky začaly více zaměřovat na malé a střední firmy. Vznikly nové produkty určené výhradně pro fírmy a zvýšila se především ochota pracovníků a rychlost v platebním styku. A co na to říkají firmy?

Banky si konečně začaly uvědomovat obrovský potenciál malých a středních firem. V posledních letech se na MSP zaměřily a předháněly se v nabídce výhodnějších produktů. Vznikly nové produkty určené výhradně pro fírmy a zvýšila se především ochota pracovníků a rychlost v platebním styku. A co na to říkají firmy? Výhodným nabídkám bankovních domů se nebrání.

Podle výzkumů společnosti General Marketing (eBanka) u malých a středních podniků na počátku roku 2004 vyplývá, že většina firem je spokojena se službami a servisem své současné banky.

  • Nejspokojenější klienty má eBanka a Raiffeisenbank.
  • Podíl firem, které uvedly, že v blízké budoucnosti plánují změnit banku, je pouze 5 %.
  • Nicméně 14 % firem uvedlo, že by změnily banku, pokud by zjistily, že jiná banka nabízí zajímavé výhody.


Kterou banku by firmy zvolily při změně

Pokud by se některá z firem rozhodla pro změnu banky, jako svůj potenciální nový ústav nejčastěji jmenovala:

  • Komerční banku,
  • ČSOB a
  • eBanku.

Firmy, které využívají více bank, jsou vedeny především snahou rozložit rizika a také využívat specifické výhodné produkty v jednotlivých bankách. Z hlediska velikosti firmy vykazují větší zájem změnit banku spíše menší firmy do 25 mil. Kč obratu.

V zostřeném konkurenčním boji se většina bankovních domů v poslední době zaměřila právě na malé a střední firmy,“ říká Petr Pištělák, ředitel oblasti Marketing a produkty eBanky. „Produkty jsou srovnatelné a cena, na rozdíl od osobních účtů, zde nebývá rozhodujícím faktorem. Nejdůležitější je úroveň služeb a kompetence bankovního personálu, který  firmu obsluhuje,“ dodává Pištělák.


Jak firmy komunikují

Firmy s bankou jednoznačně nejraději komunikují prostřednictvím internetového bankovnictví. Z hlediska využívání dalších bankovních produktů hovoří výsledky výzkumů společnosti General Marketing takto:

  • Okolo 60 % firem využívá platební karty.
  • Více než polovina firem čerpá úvěry.
  • Okolo 18 % firem využívá leasing.
  • Téměř čtvrtina firem využívá zahraniční platební styk.
  • Téměř čtvrtina firem využívá pojištění.

V zahraničním platebním styku firmy sledují především rychlost a cenu. Při bližším srovnání nepatrně vyhrává rychlost.


Podmínky úvěrování

Obecně opět platí, že malé firmy jsou méně spokojené s úvěrovými produkty než firmy velké. Mezi nejdůležitější parametry úvěrování patří:

  • individuální nastavení podmínek úvěru,
  • úvěrová sazba a
  • zajištění úvěru. 

Hranice financování se posunuly. V současné době bankovní domy ochotněji půjčují i firmám, které byly dříve odmítány,“ říká Petr Pištělák. „Firmy banku ocení především v případě, pokud bude schopna jim nabídnout úvěr, který nejlépe vyřeší jejich konkrétní potřebu,“ dodává Pištělák.
 

Zdroj: Výzkumy společnosti General Marketing

Autor článku

Vladimír Šindelka  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: FIRMY