Hledat práci přes internet - v novinách?

15.04.2004 | , Finance.cz
FIRMY


perex-img Zdroj: Finance.cz

Portál Prace.cz a Deníky Bohemia a Moravia přicházejí s novinkou. Nová služba pomáhá malým firmám hledat si zaměstnance, zaměstnancům rozšiřuje přístup k nabídkám práce a tím oživuje pracovní trh v regionech.

Internet a tištěná média si konkurují i v oblasti pracovních inzerátů. Výjimkou je nová spolupráce pracovního portálu www.prace.cz a Deníků Bohemia a Moravia. Jednička na elektronickém trhu práce a nejčtenější deníky v regionech se dohodli na propojení internetových stránek s novinovými a díky této kombinaci rozšířili záběr a potenciál náborové inzerce v regionech. Jednotlivé mutace Deníků začaly pravidelně zveřejňovat inzeráty vytvořené na portálu www.prace.cz, roztříděné automaticky podle regionu. “Snažíme se o noviny co nejvíc zakotvené v místě, kde žijí  naši čtenáři,  a tahle služba, ač vychází z Internetu, to skvěle splňuje. Internet v tomto případě funguje lokálně – na stránky každé deníkové mutace se dostanou vždy  inzeráty z příslušného místa,“ řekl David Novotný, marketingový manažer vydavatelství Vltava Labe Press, které Deníky Bohemia a Moravia vlastní. Čerstvé nabídky práce z Internetu jsou tedy teď dostupné i v tisku a pro lidi, kteří přes Internet práci zatím nehledají.

Jak to celé funguje
Celý proces je automatický: jednorázový inzerát, který si zaměstnavatelé na www.prace.cz objednají, je automaticky převeden do grafické podoby, ve které vyjde v novinách, a podle přání inzerenta zařazen do jedné z desítek místních mutací Deníků. Jedinečné je rovněž to, že zdrojem pracovních inzerátů je zde internet, ze kterého je noviny přejímají. Pokud se jinde inzeráty objevují jak v novinách, tak na Internetu, sled je vždy opačný – nejprve jsou otištěny v novinách.

Co inzerent získává
Zdánlivě nenápadná služba má pro inzerenty velkou přidanou hodnotu. Firmám v regionech, které tvrdě soutěží o každého kvalitního člověka, přichází  vhod proto, že z jednoho zdroje, jedním jednoduchým úkonem a aniž by platily něco navíc oproti ceně inzerátu na Internetu osloví jak návštěvníky Internetu, tak i konzervativnější čtenáře regionálního tisku. „Velký  zájem je  i ze strany drobných firem a organizací. Znamená pro ně velkou úsporu času, což je pro drobného podnikatele hrozně důležité. Služba je levná a nenutí ho se rozhodovat mezi tiskem a Internetem, takže proč ji nevyzkoušet. Inzerují i živnostníci, kteří jinak většinou hledají zaměstnance přes známé.  To, že se teď poptávají i přes Internet, pomůže lépe propojit často se míjející  nabídku s poptávku a „promazat kola“ pracovního trhu,“ říká Jiří Navrátil, marketingový ředitel společnosti LMC, které patří dva největší servery na českém internetovém trhu práce (www.prace.cz a www.jobs.cz).

Pro koho je služba určena
Službu si objednávají nejen firmy, ale i organizace jako muzea a školy, pro které je mimo jiné atraktivní její nízká cena. Například Muchovo muzeum v Praze našlo jejím prostřednictvím prodavačku. „V krátké době se nám přihlásilo dostatečné množství uchazečů. Ti, co se o nás dozvěděli z novin, většinou telefonovali, ti z Internetu nás oslovili mailem. Už po týdnu jsme přijali vybraného zaměstnance,“  říká jeho manažerka Kateřina Cinková. Potvrzuje tak, že přes Internet již najdou práci lidé nejrůznějších profesí: účetní, obchodní zástupce, stavbyvedoucí, konstruktér, karosář, prodavač, montér či instalatér, ale i ošetřovatel koní – to je jen malá ukázka typu pracovních míst.

Pro koho jsou určeny stránky www.prace.cz
Typickým návštěvníkem portálu prace.cz je průměrný, nepříliš vyhraněný internetový uživatel. Najde zde největší počet nabídek práce na Internetu (a to znamená i celkově). „Prace.cz vznikla z potřeby lépe segmentovat elektronický trh práce ve chvíli, kdy se Internet stal masovou záležitostí. Aby se nezmenšila účinnost služby jobs.cz zaměřené na vyhledávání zaměstnanců s vyšší a odbornou kvalifikací, vytvořili jsme před čtyřmi lety nové uživatelsky přátelské prostředí s jednoduchým ovládáním a začali jsme jej profilovat na pozice nižší a střední,“ komentuje rozdíl mezi jobs.cz a prace.cz Navrátil.

Zkušenosti uživatelů - našli si práci na Práce.cz
Prace.cz nachází práci nejen lidem ve velkých aglomeracích, ale i v místech nechvalně proslulých vysokou nezaměstnaností, a nejen u profesí jako manažer nebo účetní, ale třeba i pro elektrikáře. „Přes Internet jsem si našel práci již potřetí,“ potvrzuje jeden z uživatelů Zdeněk Fišer a dodává „Loni v červenci to bylo u jedné firmy v Chomutově. Později mě zlákal kamarád, abych šel dělat k nim do firmy, ale nakonec mě nevzali, protože měli málo zakázek. Ocitl jsem se na pracovním úřadě, kde jsem půl roku o práci nezavadil. Usedl jsem tedy nakonec opět doma k Internetu a registroval jsem se všude možně. Ke svému překvapení jsem z portálu prace.cz dostal tolik nabídek na elektrikařinu, že jsem se nestačil divit. Přijal jsem práci v místě bydliště, ale nepřestával jsem hledat, až jsem konečně opět na stránkách www.prace.cz našel práci, která mě opravdu baví. Polepšil jsem si, pracuji jako technik bezdrátového internetu, opět v Chomutově, a jsem velmi spokojený. Měl jsem původně trochu obavy, že na Internetu mohu třeba narazit na neseriózní zaměstnavatele, ale má zkušenost je velmi dobrá.

Závěr
Nová služba vytvořená portálem prace.cz ve spolupráci s Deníky Bohemia je dalším dobrým krokem směrem k masovému uživateli. Dokonce i k tomu, kdo na Internet ještě nevkročil.

Autor článku

Pavel Nesejt  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: FIRMY