Nižší výběr proti očekávání způsobilo zářijové zavedení samostatné kategorie autobusy do mýtného systému a s tím spojené výrazné snížení kilometrových sazeb pro ně. Autobusů je v nové kategorii aktuálně zaregistrováno na 13.000.
Za pět let, po které je mýtný systém v provozu, stát vybral celkem 31,9 miliardy korun. Na výběrech se nejvíce podílí nejtěžší kamiony s hmotností nad 12 tun, které zaplatily 88 procent celkového mýta. Lehčí nákladní automobily s hmotností mezi 3,5 a 12 tunami přispívají 11 procenty a na autobusy připadá necelé jedno procento vybraného mýta. Účinnost výběru mýta byla loni 99,48 procenta.
Od Nového roku se mýtné tarify zvýšily opět o čtvrtinu, stejně jako před rokem.
Zpráva byla převzata z ČTK.


Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
