Stanovení ceny v PPC kampaních

15.09.2010 | , Firemnifinance.cz
FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT


V posledním díle naší série o reklamě na internetu v podobě PPC kampaní se podíváme na tvorbu rozpočtu na tento druh kampaně.

U této formy reklamy si cenu zadává sám uživatel, podle toho (ale nejen podle toho) se pak inzerát zobrazuje. V nastavení zadáváte tzv. maximální cenou za proklik. Tuto cenu můžete přiřadit k jednotlivým klíčovým slovům nebo k sestavě jako celku.

Existuje ale riziko, že pokud budete šetřit, inzerát se nemusí objevit vůbec. Konkurence je totiž předběhne.

Skutečná cena nikdy nepřekročí tu maximální, ale pokud pro top pozici bude stačit nižší cena, zaúčtuje se tato nižší cena, takže opět ušetříte.


Jak stanovit různou cenu pro klíčová slova

U každého klíčového slova můžete stanovit různou cenu. Například v Skliku to provedete tak, že za klíčové slovo napíšete dvě hvězdičky za sebou a poté cenu za proklik a opět dvě hvězdičky.

Kromě toho můžete také ke každému klíčovému slovu zadat různé url, které bude cílit na tu část vašeho webu, která příslušnému klíčovému slovu odpovídá.

Pokud ale za klíčové slovo neuvedete nic, vezme si klíčové slovo cenu nastavenou pro klíčová slova v celé sestavě a bude cílit na URL zadanou v inzerátu.


Cena se snižuje s mírou prokliku

Čím je reklama úspěšnější, to znamená, že na ni uživatelé klikají, tím se inzeráty dostanou na přední místa a reklama navíc vyjde laciněji.


Ochrana proti neplatnému klikání

Protože platíte za proklik, napadne vás otázka, jestli nemůže konkurence například prostřednictvím nějakého robota klikat na vaše inzeráty a tím vaši kampaň zničit. Pro tento případ jsou tyto systémy chráněny proti umělému vyklikávání několika mechanismy. Mezi ně patří šifrování odkazu, limity počtu kliků na IP adresy a účty a důkladné zaznamenávání všech akcí tak, aby bylo možné podvody odhalovat i zpětně.


Jak měřit úspěšnost

Nejdůležitější měřítko úspěšnosti reklamy není počet prokliků (i když i to je důležité), ale především uskutečnění prodeje. Mluví se o tzv. sledování konverzí.

Konverzemi se nejčastěji sleduje:

  • nákup v e-shopu
  • registrace uživatele
  • přihlášení k odběru newsletteru
  • odeslání poptávky nebo dotazu, přes webový formulář
  • stažení dema programu, ceníku a podobně
  • zobrazení kontaktních informací
  • a další akce uživatelů


Můžete také sledovat, odkud k vám vaši zákazníci chodí

K tomu slouží tzv. sledovací url, které může v případě Skliku vypadat následovně http://firmy.finance.cz/?ref=sklik. Důležitá je ta koncovka ?ref=sklik. Toto url vložíte jako cílové URL. Když se pak někdo dostane na váš web prostřednictvím kliknutí na toto url, zaznamená se to do logu vašich stránek, což si můžete zpětně zjistit.

Všechny díly najdete v sekci Seriály.

Autor článku

Karel Pospíšilík

Články ze sekce: FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT