Současně se pozvolna mění celkové pojetí struktury a fungování trhu, tedy především firem, které zacházejí s informacemi ať již v jakékoliv firmě. Koneckonců změna pojetí se týká i výrobních firem, které mají svoje cestující obchodníky, presales a podobné profese, které nejsou svými povinnostmi drženy u výrobních linek.
Důležitá je mobilita
  Odhaduje se, že až třetina zaměstnanců je mobilních, a nebo pracují z domova. Ti se do firmy vracejí jen na jednání, při kterých koordinují svoji činnost a reportují výsledky. Odhady dokonce tvrdí, že v USA dva z pěti zaměstnanců pracují alespoň dva dny v měsíci doma. To vede k významným úsporám nákladů na firemní prostory, i když takový způsob práce klade úplně jiné nároky na informační síť společnosti.
Díky tomuto rozložení pracovních sil společnosti je třeba brát v potaz fenomén Cloud Computingu a Outsoucingu při používání a především při vytváření firemních sítí. Dříve byly firemní sítě silně centralizované použitím velkých sálových počítačů. Později se IT distribuovalo použitím jednotlivých plnohodnotných PC. Ještě později si firmy budovaly svoje serverovny s vlastní správou a s vlastním IT oddělením specializovaným na jejich správu.
Toto se v posledních letech výrazně změnilo a může za to nejen změněný firemní přístup, ale také stále ještě existující finanční krize, která volá na všechny jedno heslo „zefektivnit a ušetřit“. Proto firmy přecházejí z „centralizovaných serveroven“ a rozsáhlých IT oddělení na co nejefektivnější využití zdrojů a tím je decentralizace, outsourcing a Cloud Computing. IT oddělení značně zeštíhlela nebo zcela zmizela.
Je práce z domova opravdu efektivní?
  Pro IT tak vzniká nová řada otázek, problémů a úkolů. Nejdůležitější je ověřit, zda práce z domova je opravdu efektivní. Dnes už není sporu o tom, že je. Vznikají ale i problémy. Například jak zajistit všem zaměstnancům přístup k firemním zdrojům a přitom se dostatečně postarat o bezpečnost těchto zdrojů, a to jak proti vnějšímu narušiteli, tak před vlastními zaměstnanci. Zde se jako vhodná cesta osvědčují různé systémy Data Lost Prevention, který chrání jak před vnějšími intrudery, tak především před neoprávněným nakládáním s daty vlastními zaměstnanci, což je novinka.
Je však třeba dodat, že ačkoliv se práce mimo firmu může zdát jako optimální řešení, tak občasné schůzky (alespoň jednou týdně) a vůbec osobní interakce uvnitř firmy jsou nezbytné především kvůli týmové spolupráci. Další oblastí, kterou není rozhodně možné řešit vzdáleně jsou například aktivity spojené s opravami a údržbou hardware a podobně.
Jak tedy na informační systém firmy? 
  Každé změně informačního systému společnosti, nebo každému vybudování nového IS pro společnost musí předcházet kvalitní analýza. Ta by měla zodpovědět několik zásadních otázek.
- 1. Jak bude firma strukturovaná a jak bude fungovat?
- 2. Jak zabezpečím přístup k datům mobilním pracovníkům a Home Office?
- 3. Co si firma bude spravovat sama a co svěří externím firmám?
- 4. Jakou předpokládá (nebo požaduje) životnost systému?
- 5. Jakou požaduje jeho dostupnost?
- 6. Jaké budou dopady na společnost v případě výpadku informačního systému?
- 7. Kolik na to mám financí?
- 8. Jaký bude rozpočet na údržbu?
Pak samozřejmě přicházejí další detailnější otázky, nicméně základní myšlenou je a v průběhu celého budování musí být, že TO musí fungovat, fungovat efektivně a co nejlevněji.
V dalším článku se podíváme na datová propojení a rizika.
Autor pracuje pro společnost Auriga.



 
				 
								









 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					