Náklady drah na modernizaci a leasing budou 678 milionů korun.
CZ Loko a ILA uspěly ve výběrovém řízení, jako způsob financování si dráhy vybraly zpětný leasing. "To znamená, že dráhy prodají lokomotivy společnosti Impuls-Leasing-Austria a po jejich modernizaci je dostanou do finančního pronájmu po dobu deseti let s následným odkupem," uvedla ředitelka odboru investic Hana Dluhošová.
Lokomotivy se dočkají především výkonnějšího ale úspornějšího motoru, vlaky tažené brejlovci by tak měly být rychlejší. Nové stroje budou rovněž produkovat méně exhalací a hluku. Po modernizaci brejlovců dráhy vyřadí z provozu nejstarší velké motorové lokomotivy řady 749 s přezdívkou "Zamračená" nebo "Bardotka".



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
