Nizozemský maloobchodní řetězec Ahold v prvním čtvrtletí zvýšil provozní zisk o 3,3 procenta na 409 milionů eur (asi 10,6 miliardy Kč). Výsledek firmy, která působí na více trzích včetně České republiky, je mírně nad odhady analytiků. Firma navíc oznámila, že se jí v těžších dobách daří zvyšovat podíl na trhu.
Tržby vzrostly o jedno procento a dostaly se na 8,74 miliardy eur (asi 225,4 miliardy Kč). Je to hlavně zásluha domácího, tedy nizozemského trhu, kde základní tržby vzrostly o 2,8 procenta. Naopak ve Spojených státech, kde Ahold vytváří asi 60 procent celkových tržeb, se tržby o 0,1 procenta snížily.
Analytici v anketě agentury Reuters v průměru předpovídali, že provozní zisk bude činit 404 milionů eur, u celkových tržeb očekávali 8,62 miliardy eur. U tržeb v Nizozemsku analytici čekali nárůst o 1,3 procenta, naopak v USA počítali proti skutečnosti s lepším výsledek a předpovídali, že tržby se tam zvýší o 0,4 procenta.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
