Obchodní řetězce v loňském roce výrazně zpomalily expanzi na tuzemském trhu a ve srovnání s rokem 2008 otevřely pouze třetinu nových prodejen. Ve městech loni přibyly nové hypermarkety a diskontní prodejny, naopak počet supermarketů stagnoval na předloňské úrovni. Vyplývá to ze statistik společnosti Incoma GfK.
Analytik Zdeněk Skála z Incoma GfK včera ČTK sdělil, že počet hypermarketů, supermarketů a diskontních prodejen se loni meziročně zvýšil o 24 na 1346. V roce 2008 se jejich počet zvýšil o 76 na 1322 a v roce 2007 o 55 na 1246. Na tuzemském trhu bylo loni otevřeno 12 nových diskontních prodejen a stejný počet hypermarketů. Na konci roku 2009 tak v Česku fungovalo 476 supermarketů, 612 diskontních prodejen a 258 hypermarketů.
Loňský rok byl pro obchodníky velmi složitý, jelikož Češi kvůli hospodářské krizi omezili útraty. Tržby v maloobchodě meziročně klesly o 4,3 procenta a ani v jednom měsíci nedosáhly úrovně předchozího roku. Mnozí obchodníci si také stěžovali, že developeři pozastavili některé projekty nákupních center, což zúžilo prostor pro další expanzi.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
