Google vyhoví vydavatelům placených textů a omezí bezplatný přístup z internetového vyhledávače ke zprávám. V oficiálním blogu v noci na dnešek Google oznámil, že upravil program označovaný First Click Free (první kliknutí zdarma), aby mediální podniky mohly omezit počet bezplatných kliknutí na zpravodajství na pět článků za den.
Mediální společnosti čím dál více kritizovaly Google za dosavadní praktiky. Stěžoval si zejména generální ředitel a předseda gigantu News Corp Rupert Murdoch na to, že internetový vyhledávač na webovém zpravodajství vydělává.
Pokud bude uživatel chtít pročítat zprávy dál, bude se muset zaregistrovat nebo zaplatí předplatné. Dosud bylo každé kliknutí uživatelů vyhledávače Google na zpravodajské odkazy bezplatné.
"Pokud jste uživatel Googlu, znamená to, že se vám může objevit registrační stránka, kliknete-li za den na více než pět článků na stránkách vydavatele, který používá First Click Free," uvedl v blogu produktový manažer Googlu Josh Cohen.



Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
