Špirakus: Balíčky pojistných produktů se budou prosazovat i v ČR

15.09.2008 | , Finance.cz
FIRMY


perex-img Zdroj: Finance.cz

Zejména u malých a středních podniků je to velmi atraktivní trend, klienti nemají moc času se pojištěním zabývat a detailně nastavovat jednotlivé parametry. Komentuje pro Finance.cz Ivan Špirakus, generální ředitel INSIA a.s., trend spojování produktů do jedné smlouvy.


Pojišťovací makléřská společnost INSIA a.s. uvedla v letošním roce na trh nový produkt INSIA OFFICE jako unikátní kombinaci několika produktů tří společností. O tomto produktu zaměřeném na firemní klientelu i o dalších tématech s tím spojených jsme si povídali s panem Ivanem Špirakusem.


Letos jste uvedli na trh nový produkt INSIA OFFICE určený pro firmy s kancelářským provozem. Co všechno je v něm zahrnuto?

Pojištění INSIA OFFICE je komplexním produktem, který jednoduše řeší všechny potřeby běžné kancelářské firmy. Je možné uzavřít pojištění v rozsahu STANDARD nebo GOLD, s vyššími limity plnění a možností připojištění zpronevěry zaměstnanců. Pojistná ochrana je velmi široká a zahrnuje pochopitelně pojištění majetku, a to v rozsahu „all risks“, což zdaleka není běžné a pojištění elektroniky (pád, zkrat, přepětí), přičemž přenosné přístroje, jako jsou notebooky či projektory, jsou pojištěny i mimo kancelář. Pojištěny jsou peníze v kanceláři i při přepravě a v případě loupežného přepadení je součástí plnění i úrazové pojištění zaměstnanců včetně jednorázového odškodnění za utrpěný šok. Automatickou součástí pojištění je přerušení provozu a vícenáklady při velké škodě jako třeba úhrada pronájmu náhradních kanceláří a to i pro případ výpadku proudu a jiných energií nebo zabránění přístupu do budovy. Protože považujeme za důležité kvalitní krytí pro odpovědnost za škodu, je součástí balíčku i toto pojištění a to s limitem 20 mil. Kč již ve verzi STANDARD. Sekce pojištění právní ochrany poskytuje pomoc zejména při problémech s pronajatými prostory (spory s majitelem budovy), s dodavateli vybavení nebo se zaměstnanci. Asistenční služba na vyhrazeném telefonním čísle pak zajišťuje jak přímou pomoc při běžných haváriích (instalatéři, sklenáři, zámečníci), tak organizaci odbornou pomoci při obnově provozu kanceláře a řešení pojistné události.


Součástí tohoto produktu je i tzv. aktivní asistence. Co si pod tím máme představit?

Vycházeli jsme z filozofie podobné cestovnímu pojištění. Pokud se Vám stane škoda v zahraničí, potřebujete jen zavolat asistenční službu a ta se o vše postará. Podobná situace je i v malé firmě, která nemá specialisty, kteří by se postarali o další chod firmy v neobvyklé situaci, ale zabývá se především svoji hlavní činností. Proto je součástí INSIA OFFICE asistenční služba a zejména vybraní partneři jako např. realitní kancelář, dodavatel nábytku či kancelářských potřeb, kteří v případě potřeby garantují co nejrychlejší obnovení provozu klienta. Důležité jsou i právní konzultace se specialisty D.A.S., kteří mohou rychle poskytnout radu, jak postupovat v právním sporu.


Produkt INSIA OFFICE vznikl ze spolupráce tří společností AIG EUROPE, D.A.S. a europ assistance. Můžete čtenářům Finance.cz popsat vznik takového produktu?

Bylo to poměrně složité, protože se jedná o první produkt této konstrukce na českém trhu a bylo náročné sladit dohromady naše představy a požadavky jednotlivých pojišťoven a zejména jejich právních oddělení. Řada záležitostí se musela řešit se zahraničními centrálami příslušných pojišťoven. Nakonec se nám však společně podařilo vytvořit vskutku výjimečný produkt, za což bych chtěl všem partnerům i touto cestou ještě jednou poděkovat.


Kdo vás oslovil s nabídkou zprostředkování produktu INSIA OFFICE a co podle Vás rozhodlo, že právě INSIA se stala jeho zprostředkovatelem?

Neoslovil nás nikdo, celý koncept produktu je nápadem INSIA a stojí za ním více než rok vývoje. Inspirovali jsme se na anglickém trhu, kde je obvyklé, že makléři uvádí na trh své vlastní produkty. Jsou to i společné produkty více pojišťoven, pokud jsou na trhu špičkoví specialisté. Klasickým doplňkem k různým druhům pojištění majetku bývá právě pojištění právní ochrany od specializované pojišťovny.


INSIA loni zprostředkovala pojištění za více než 1 miliardu Kč, patří mezi pět největších makléřů v České republice a její růst je velmi zajímavý. Na jaké tržní pozice chcete zaútočit s tímto novým produktem?

Dynamický růst sítě INSIA bude pokračovat a s ním i zapojení dalších makléřských firem. Vlastní, nové produkty, jako je INSIA OFFICE, jsou jednou z celé řady výhod zapojení do sítě, která svým členům přináší bezkonkurenční podmínky pro jejich úspěšné podnikání.


Je velmi krátká doba na hodnocení, ale můžete zhodnotit dosavadní vývoj tohoto produktu na trhu?

Faktický prodej produktu začíná právě nyní, takže na zhodnocení je ještě skutečně brzy, ale podle porovnání s dosavadními smlouvami našich klientů s podobným profilem vychází INSIA OFFICE nesrovnatelně výhodněji v poměru ceny a rozsahu pojištění. Je i administrativně jednodušší (řada typických položek je pojištěna automaticky a není nutné je definovat či hlásit jejich změny). Klientovi pak nahrazuje často několik smluv u různých pojišťoven jednou, výhodnější smlouvou.


Další vaší předností je systém YETI, který propojuje klienty, makléře a pojišťovací společnosti. Bylo by vůbec možné nabízet INSIA OFFICE bez takového systému?

To si bez systému jako YETI vůbec nedovedu představit! INSIA OFFICE je typický levný produkt pro malé firmy, sjednávaný ve velkém objemu. Je tedy důležité, aby naši obchodníci po celé republice měli maximální podporu a nebyli zatížení zbytečnou administrativou. Zároveň se jedná o produkt 3 pojišťoven, takže INSIA zde provádí inkaso pojistného od klienta a jeho následné rozdělování jednotlivým pojišťovnám. To je pochopitelně možné jen s robustním systémem, který je neustále online k dispozici a kde lze např. zpracování bankovních převodů a rozúčtování pojistného mezi pojistitele a partnery provádět plně automatizovaně. Zároveň mají díky YETI partnerské pojišťovny stálý přístup k aktuálním údajům o klientech a jejich smlouvách, včetně stavu úhrady pojistného.


V současné době provádíte zátěžové testy, mluvíte dokonce o nové generaci tohoto systému. Kolik klientů bude tento systém používat během dvou, tří let?

Ano, nyní pilně pracujeme na nové generaci systému, který je dimenzován řádově na 10.000 uživatelů. Jen díky systému YETI můžeme rychle rozvíjet síť INSIA. Důkazem je vyhodnocení INSIA firmou Delloite, již dvakrát po sobě, jako jedné z 50 nejrychleji rostoucích firem ve střední Evropě s vlastní unikátní technologií. Věřím, že letos ještě překonáme naše loňské umístění.


Systém YETI pracuje hlavně s opensource technologiemi. Kdo všechno se podílí na jeho rozvoji?

Na rozvoji Yeti se kromě našich vlastních analytiků podílí výrazně náš hlavní technologický dodavatel, firma Kyberie, s.r.o. S programátory a analytiky Kyberie úspěšně spolupracujeme již téměř 8 let a i díky jim je dnes síť INSIA na přední pozici mezi makléři.


Působíte i jako místopředseda Asociace českých pojišťovacích makléřů. Jak hodnotíte trend propojování produktů do jedné pojistné smlouvy na českém trhu?

Zdá se mi, že zejména u malých a středních podniků je to v poslední době velmi atraktivní trend. Klienti nemají moc času se pojištěním zabývat a detailně nastavovat jednotlivé parametry. Větší počet smluv na různé produkty také zatěžuje administrativně i finančně (poplatky za platby, účtování atd.). Očekávám, že se podobně jako v zahraničí budou postupně prosazovat různé balíčky, cíleně sestavené pro určité kategorie podnikání, např. právě kanceláře, lékaře, restaurace, hotely, obchody atd. Tyto balíčky budou uvádět na trh jak pojišťovny, tak velcí pojišťovací makléři, kteří na nich budou stavět svoji konkurenční výhodu oproti jiným zprostředkovatelům.

Děkuji za rozhovor,

Karel Pospíšilík, Finance.cz


Ivan ŠpirakusIng. Ivan Špirakus, generální ředitel INSIA a.s. je absolventem strojní fakulty ČVUT v Praze. Společně s Petrem Markem založil v roce 1992 makléřskou společnost, nyní INSIA a.s., kde je generálním ředitelem. V roce 2004 stál u zrodu projektu INSIA jako mezinárodní sítě nezávislých makléřů. Kromě strategického řízení se zaměřuje na marketing a vývoj produktů. Odborně publikuje a přednáší na konferencích. Aktivně propaguje profesi pojišťovacích makléřů, mimo jiné i jako dlouholetý místopředseda Asociace českých pojišťovacích makléřů.

Autor článku

Karel Pospíšilík  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: FIRMY