Téma tohoto týdne: Olympiáda
Sportovci na dávných olympiádách své olympijské vesnice neměli. Ubytování pro účastníky olympijských her a jejich doprovod se tak začalo nazývat až v roce 1924 v Paříži. Od her v Los Angeles roku 1932 ji pak Mezinárodní olympijský výbor vyžadoval od všech dalších pořadatelů.
V minulosti byly budovány oddělené olympijské vesnice zvlášť pro sportovce a zvlášť pro sportovkyně. V současnosti, kdy se olympijských her účastní velké množství sportovců a hry bývají rozptýlené do několika oblastí, bývá budováno znovu více olympijských vesnic – tentokrát však oddělených geograficky.
Volný přístup do olympijské vesnice v době her mají pouze ubytovaní sportovci a další ubytované osobnosti. Přísná bezpečnostní opatření se upevnila zvláště po Mnichovu v roce 1972, kdy v olympijské vesnici došlo k únosu izraelských sportovců palestinskými teroristy.
Ambice v Pekingu 
  
Olympijská vesnice v Pekingu byla honosně otevřena 27. července. Kromě Pekingu je rovněž připravena vesnice v Qingdao, kde se budou konat závody plachetnic. V ostatních městech a také Hong Kongu budou sportovci a členové jednotlivých výprav ubytováni ve vybraných hotelech.
Přestože olympijská vesnice není primární ukazatelem, podle nějž bude pekingská olympiáda posuzována, Čína nechtěla ponechat nic náhodě. V rámci splnění tři pojetí - zelené olympiády, vědecko-technické olympiády a kulturní olympiády se snažila vybudovat nejlepší vesnici všech dob. A zaznívají hlasy, že se jí to podařilo.
Nejlepší vesnice všech dob?
  
Hlavní komplex v Pekingu pojme 16 až 17 tisíc sportovců a funkcionářů. Olympijská vesnice se rozkládá na ploše 66 hektarů slabou půlhodinu chůze od hlavního stadionu "Ptačí hnízdo" a plaveckého střediska "Kostka vody". Vesnici tvoří 22 šestipodlažních budov a 20 devítipodlažních. Ve vesnici nechybí tradiční služby, jako je restaurace pro pět až šest tisíc lidí, knihovna, klinika, bazény, tenisové a basketbalové kurty, běžecké dráhy či obchody a kavárny. Chloubou organizátorů je využívaná šetrná technologie, například klimatizace údajně spotřebuje o 40 procent méně energie, než je obvyklé. Ohřev vody a elektřinu zajišťují solární panely.
Ubytování českého týmu
  
Český tým má ve vesnici kompletně k dispozici devítipatrový dům bloku B3. Balkóny a zdi zvenčí zdobí vlajky i loga sponzorů českého týmu. Slavnostní vyvěšení zástavy České republiky a oficiální přivítání sportovců ve vesnici se uskuteční až ve čtvrtek 7. srpna, den před zahájením olympiády. 
Využití vesnice po skončení Olympiády
  
Po olympijských a paralympijských hrách budou apartmány v olympijské vesnici přestavěny a prodány jako byty. Podle některých zdrojů jsou již takřka rozprodané za cenu kolem 2800 až 4220 dolarů (necelých 40.000 až 60.000 korun) za metr čtvereční, což je půl milionu až milion dolarů za celý apartmán.
| 
 | 



 
				 Letní olympijské hry 2008 v Pekingu se nezadržitelně blíží. V naší pravidelné rubrice
Letní olympijské hry 2008 v Pekingu se nezadržitelně blíží. V naší pravidelné rubrice  
								 
								 
								 
								 
								









 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					