Celkové investiční náklady průmyslového parku, do kterého by se první nájemníci měli stěhovat v roce 2015, přijdou na 16,5 miliardy korun. Jde o největší projekt svého druhu v zemi. Větší, než je rozloha všech průmyslových parků vybudovaných v Česku za posledních patnáct let, která koncem srpna dosahovala 1,9 milionu čtverečních metrů.
Velkou výhodou Brna, která zvyšuje jeho atraktivitu pro investory, je jeho strategická poloha ve středu České republiky i celé Evropy a tím samozřejmě i velice dobrá dopravní dostupnost. Potenciál na takto velkou novou průmyslovou zónu město Brno určitě má. Přes klesající nezaměstnanost, je zde stále poměrně dost volných pracovních sil, navíc zaměstnání zde budou hledat pracovníci z celého regionu Jižní Moravy. Nicméně bude záležet, jaké firmy do nového parku příjdou, některé obory, jako například IT opravdu už zažívají nedostatkem pracovní síly pociťovat. Vybudování nového průmyslového areálu přinese Brnu vetšinou jen samá pozitiva, ale i jisté hrozby – zvýší se zaměstnanost v regionu, což potáhne nahoru i průměrné výdělky a s nimi spojenou životní úroveň obyvatel regionu, na druhou stranu se jistě zhorší již nyní nevyhovující a často až kritická dopravní situace ve městě a růst platů navíc způsobí snižování atraktivity pro případné další investory. S vybudováním nového parku by tedy měly být spojeny nemalé investice města do dopravní infrastruktury.
CTP Invest v Česku vlastní a provozuje už čtrnáct průmyslových parků o celkové rozloze milion čtverečních metrů. Vedle kancelářských budov, výrobních a skladových hal budou součástí CTPark Brno South také sportovní zařízení, supermarket nebo relaxační centrum včetně mateřské školy. Firmy, které budou v parku sídlit, zaměstnají až 15 tisíc lidí. První zájemci o pronájem prostor v CTPark Brno South již existují, konkrétně to jsou firmy Esko-Graphics Kongsberk, Wavin, Ribe ČR a Schönox.
Za nákupy i za zábavou do větší Olympie
Díky zvyšování životní úrovně mohou obyvatelé brněnského regionu utrácet stále větší finanční obnosy za nákupy a zábavu. To je dobrá zpráva pro brněnská nákupní centra a jejich reakce na sebe nenechala dlouho čekat. Brněnské nákupní a zábavní centrum Olympia se totiž rozšířilo o Jižní pasáž o rozloze 30 000 m2. Olympia tak získala pozici největšího centra na Moravě a současně stříbrnou příčku v celé České republice. Rozšířeno bylo také parkoviště na 3200 parkovacích míst a byla vybudována unikátní světelná křižovatka, která upravuje propustnost podle aktuální situace na výjezdu z parkoviště. Nově otevřené obchody Jižní pasáže přinesou přibližně 400 nových pracovních příležitostí. Poprvé své brány Olympia otevřela v roce 1999 a už v roce 2004 se rozrostla o Fashion Mall se značkami C&A, Marks & Spencer, Next a řadou dalších. Ve stejném roce si svoji českou premiéru odbyly značky jako H&M, s.Oliver nebo parfumerie Douglas, které díky úspěchu z brněnské Olympie expandovaly do Prahy a následně do celé České republiky.