Nejen milovníci vojenského letectví si o minulém víkendu přišli na své. V pořadí již čtrnáctý ročník leteckého festivalu Czech International Air Fest nabídl, stejně jako předchozí ročníky, skvělou přehlídku soudobé letecké techniky. Program byl opět bohatý, k vidění byla nejen vojenská letadla, ale svoji dovednost ukázala i akrobatická světová esa. Vše bylo navíc okořeněno dopravními letadly, celá akce totiž běžela za běžného provozu. Jde o největší akcí svého druhu u nás a jednou z nejprestižnějších v celé Evropě, která pomáhá Brno zviditelnit. Peníze z prodeje vstupenek, stejně jako turistický ruch jsou přínosem nejen pro jednotlivé městské části, ale pro celou jihomoravskou metropoli. K dokonalosti chyběl snad jen menší zájem ze strany diváků, vinou nepříznivého počasí jich přišlo zhruba o třetinu méně než v loňském roce.
S podporou až do extraligy
To hokejová Kometa Brno si na nedostatek fanoušků nemůže stěžovat. Na její první zápas v letošní sezóně ji přišlo podpořit zhruba 4500 diváků, čímž se nemůže pochlubit ani řada extraligových klubů. Brněnští radní chtějí kdysi slavný klub dostat znovu na výsluní. I proto koncem minulého roku schválili Kometě pětačtyřicetimilionový grant. Po dobu tří let bude hokejový klub čerpat 15 milionů, které jsou určeny především na podporu hokeje v jihomoravské metropoli. Již první zápas naznačil, že hokejová euforie ve městě Brně neopadla a lidí s modrobílou šálou na krku neubylo. Ovšem jít do extraligy se stávající hokejovou halou by pro město nebyla příliš dobrá vizitka. Stařičké Rondo, které desítky let spíše chátrá než vzkvétá, rozhodně neodpovídá ligovým parametrům, resp. standardům.
MHD bude opět zdražovat
Pokud budou fanoušci cestující na zápas využívat brněnské hromadné dopravy, od příštího roku si za její využívání připlatí. Dopravní podnik se totiž rozhodl zdražit většinu svých jízdenek. Tímto krokem chce dopravní podnik získat navíc 50 milionů korun, alespoň od uvědomělých cestujících. Ne každý však zdražení pocítí. Alespoň ne ti, kteří považují městskou hromadnou dopravu za bezplatnou. A jak omezit počet černých pasažérů? V tomto případě by mohla platit nepřímá úměra s počtem revizorů. Přestože pracovní kapacity dopravního podniku nejsou neomezené, rozšířit stávající řady revizorů by jistě neškodilo. Zvýšení mzdových nákladů by bylo více než kompenzováno objemem vybraných prostředků, ať už na pokutách či na řádně zaplaceném jízdném.
IT specialisté chybí v celé ČR
Zdražení jízdného se však už určitě nedotkne nových zaměstnanců brněnské firmy Grisoft, která je autorem známého bezpečnostního software AVG, a která otevřela nové centrum technické podpory. Bohužel však ne v Brně, ale v hlavním městě Bulharska, Sofii. Zaměstnává zde 40 lidí, přičemž v centrále firmy v Brně působí 80 IT specialistů. Nové centrum v Sofii by navíc v brzké době mělo personálně posílit až o polovinu. Důvodem proč firma nové centrum přesunula do zahraničí nejsou zdaleka jen nižší mzdové náklady, ale především fakt, že na tuzemském pracovním trhu je chronický nedostatek IT specialistů. Z kontaktního centra v Sofii poskytuje společnost zatím e-mailovou technickou podporu a do měsíce ji hodlá rozšířit do některých zemí i o podporu telefonickou. Tým centra profesionální technické podpory vyřizuje v nepřetržitém provozu měsíčně více než 50 000 e-mailových a zhruba 4000 telefonických dotazů s průměrnou dobou reakce do dvou hodin. Produkty se značkou AVG dnes pracují na přibližně pěti procentech počítačů ve světě a podle Grisoftu tak chrání více než 50 miliónů pracovních stanic.