Největší tuzemská banka ČSOB oznámila plán, podle kterého chce během letošního roku získat až třetinu trhu v oblasti malých a středních firem (MSP). Plán spočívá především v uplatňování vhodné kombinace nabídky vysoce flexibilních produktů a bezplatného poradenství. Cílem poradenství banky je posílit finanční stabilitu firmy v porovnání s konkurencí v jejím oboru podnikání. Již v loňském roce považovalo téměř 28 procent malých a středních podnikatelů Československou obchodní banku za svoji hlavní banku, což proti roku 2005 znamenalo zvýšení o 5 procent.
„Preference, které nám podnikatelé zřetelně projevují, potvrzují, že zastoupit majitele firmy v konkurenční analýze, v péči o finanční stabilitu, o zhodnocení krátkodobě volných zdrojů, je správná cesta. Získat třetinu trhu, považuji proto sice za ambiciózní, ale reálný cíl,“ řekl ředitel bankovnictví pro malé a střední podnikatele ČSOB, Aleš Pospíšil. Dále uvedl, že je stále možné služby zjednodušovat, zrychlovat a tím i zlevňovat. „Jdeme cestou snižování nutnosti zajištění, menšího počtu dokumentů. Ale k pružnosti výrazně přispívají také elektronické aplikace dodané z banky klientům - nejen v oblasti platebního styku, ale také u devizových obchodů nebo zajištění plateb či dodávek,“ dodal Pospíšil.
Zdroj: ČSOB