Nebaví vás dlouhé kolony na dálnicích, zácpy na hranicích nebo nekonečné hodiny strávené v jedné poloze? Řešením může být cesta vlakem. Nejlépe vlakem s bufetem. Takovou možnost nám nabízejí od tohoto pátku České dráhy.
Cestující ve všech třech autovlacích mohou strávit cestu podle svého výběru v klasickém voze k sezení, v lehátkovém nebo v lůžkovém voze. V Jadran Expresu je navíc k dispozici restaurační vůz s barem. Za místa v lehátkových nebo lůžkových vozech se platí stanovený příplatek. Ostatní spolucestující si pro cestu zakoupí samostatné jízdenky a příslušné příplatky pro lehátkové nebo lůžkové vozy. Při své cestě mohou využít nabízené slevy, např. jízdenky City Star.
Autovlaky mají mnohaletou tradici a jsou velmi oblíbeny v zemích západní Evropy, kde jezdí například mezi severem Německa a jihoevropskými letovisky na Jadranu a u Středozemního moře nebo mezi východní a západní částí Rakouska. Cesta autovlakem je totiž pohodlná, bezpečná a cestující se vyhýbají pravidelným zácpám na silničních tazích, které vznikají během letních cest na dovolenou. Velmi často autovlaky využívají přátelé a rodiny cestující na dovolenou, protože mohou čas cesty trávit spolu, aniž by se musel některý z jejích členů soustředit na řízení. V České republice byl zahájen provoz autovlaků v roce 1997 a od té doby zájem o tuto službu každoročně roste. V loňském roce přepravily autovlaky Českých drah 2 589 osobních aut a motocyklů, od roku 1997 bylo přepraveno přes 7 000 silničních vozidel.
Tabulka: Ceny jízdenek
| jednosměrná | zpáteční | |
|---|---|---|
| automobil | 1600 Kč | 2200 Kč |
| motocykl | 1100 Kč | 1600 Kč |
| osoba | 1550 - 3950 Kč | od 2200 Kč |
Tabulka: Jízdní řád
| Praha | Brno | Split | ||
|---|---|---|---|---|
| pátek | 10:30 | 14:09 | 8:46 | sobota |
| neděle | 15:50 | 12:16 | 17:10 | sobota |



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
