Víkend se blíží. I v letošním roce budeme odlehčovat naše jinak strohé zpravodajství oblíbenou páteční glosou.
„Dobré ráno. Jsem ze společnosti Vodafone a ráda bych vám nabídla bezkonkurenční balíček našich služeb.“
„Ne, děkuji. Jsem spokojená se svým tarifem.“
„Mohu se zeptat, kolik minut měsíčně provoláte?“
„Ne děkuji. Jsem spokojená se svým tarifem.“
„A kolik pošlete měsíčně SMS?“
„Ale já jsem opravdu spokojena se svým tarifem.“
„Mám pro vás úžasnou nabídku: 200 minut volání, 150 SMS a internet v mobilu za 790 korun měsíčně.“
„Nechci internet v mobilu.“
„Ale to je výhodné. Můžete napsat e-mail přímo z tramvaje.“
„Já nechci psát e-mail z tramvaje.“
„Internet je součástí výhodného balíčku, který vám nabízím za 790 korun měsíčně.“
„Nechci internet v mobilu a jsem spokojena se svým tarifem.“
„Máte některá čísla, která voláte nejčastěji?“
„Ano, ale vyhovuje mi tarif, který mám právě teď.“
„V rámci našeho nového balíčku si můžete nastavit tři čísla, která využíváte nejčastěji a volat ještě výhodněji.“
„Ano, chápu. Ale nebudu nic měnit. Jsem spokojená.“
„Věřím, že budete s novým tarifním balíčkem spokojená.“
„Ale já nechci nový tarifní balíček.“
„Vezměte si prosím občanský průkaz a nadiktujte mi vaše rodné číslo.“
„Já vám nebudu nic diktovat, protože nechci žádný nový tarif.“
„Smlouvu můžete kdykoli změnit nebo zrušit nebo si nastavit tzv. tarifní prázdniny. Víte co to je?“
„Ne nevím, ale opravdu jsem spokojená se svým tarifem a teď zavěsím.“
Neobdivuji kosmonauty, krasobruslaře, ani policejní vyjednavače a hokejisty už vůbec ne. Můj veškerý obdiv a úcta patří telefonním operátorům.
Před několika lety jsem přijala brigádu jako telefonní prodejce havarijního pojištění. V místnosti sedělo patnáct lidí, se sluchátky na uších a mikrofonem u pusy. Můj první rozhovor byl úspěšný. Zavolala jsem jednomu chlápkovi, který na mě začal křičet, proč otravuji a já se k překvapení všech mých kolegů nahlas rozbrečela. Muž byl v šoku a začal mě utěšovat a omlouvat se a jako bonus se mnou sepsal smlouvu. Byla to moje první a jediná smlouva. Pak mě vyhodili.
Telefonní operátoři jsou žádaní. Reklama přes telefon má obrovskou účinnost. Víte jak poznáte skutečně dobrého operátora? Je to ten, který se o vás nezajímá, protože kdyby se o vás začal zajímat a ptal se, tak by sám zjistil, že to co nabízí, vy nepotřebujete. Úspěšný operátor nikdy neslyší jak říkáte: „ne“ nebo „nemám zájem“ nebo „opravdu nechci“.
Počet prodaných lahví společnosti Bohemia Sekt roste. Minulý rok se prodalo 11,5 miliónů lahví, tedy o 10 procent víc než v roce 2010. Nedivila bych se, kdyby v těsné korelaci rostl i počet telefonních prodejců. Já jsem abstinent, ale když jsem pracovala dva měsíce na své operátorské brigádě, měla jsem po každém telefonním hovoru strašnou chuť si cucnout alkoholických bublinek. Navíc naproti mně seděla kolegyně, která během hovoru tajně popíjela. Výhoda: byla v pohodě a všechno ji bylo jedno. Nevýhoda: upřímně lidem do telefonu sdělovala, že to havarijní pojištění je úplně na nic.