Miláčci spotřebitelů: firmy, které vědí, jak na to

26.10.2011 | , Finance.cz
FIRMY


perex-img Zdroj: Finance.cz

Někteří zákazníci nakupují zboží a služby pouze dle značky. Vybudovat si skvělou pověst je velmi těžké, ztratit snadné.

Značku firmy a její image vytváří povědomí zákazníků o jejich produktech. Získat si dlouhodobě na svoji stranu zákazníky je přáním všech společností. Kterým firmám se to nejvíce daří v USA?

Často se zákazníci v konečném výběru u vybraného produktu mezi více výrobci rozhodují podle značky. Když požadavky zákazníků na výrobek splňuje více výrobců, tak image firmy je rozhodujícím faktorem k nákupu. Někteří zákazníci nakupují zboží a služby pouze dle značky. Vybudovat si skvělou pověst je velmi těžké, ztratit snadné.


Respektované firmy pomáhají domácí ekonomice


Mezinárodně ceněné a respektované společnosti pomáhají domácí ekonomice a usnadňují přístup na trh dalším producentům ze země. Německé nebo japonské automobilky se staly symbolem spolehlivosti a preciznosti. V elitním americkém žebříčku tak nemohou chybět německé automobilky Mercedes a BMW. Tyto automobilky jsou symbolem luxusu. Kvalita a dlouhověkost je pro luxusní výrobky, které v žebříčku nemohou chybět, prvořadá. Stejně jako design a image. Výrobci luxusních prodoktů mají zpravidla věřné zákazníky. V reklamách těchto značek se neobjevuje cena, pouze upozorňují zákazníky na nový výrobek.


Hodnocení časopisu Forbes


Americký renomovaný ekonomický časopis Forbes provedl ve spolupráci se svými partnery v srpnu 2011 rozsáhlý průzkum mezi americkými spotřebiteli, jak vnímají jednotlivé značky světa. Výsledkem tohoto hodnocení je žebříček 100 nejlepších značek dle vnímání spotřebitelů. V případě, že by se tento průzkum prováděl v Evropě nebo Asii, bylo by hodnocení pochopitelně odlišné. Zahraniční společnosti mají v USA horší pozici než domácí společnosti, které jsou podstatně více zastoupeny a občanům více na očích. Proto je v žebříčku mnoho potravinářských firem. Přesto se v elitním žebříčku umístily i zahraniční společnosti, např. Sony, Canon, Honda, Samsung, L´Oreal, Mercedes, Nissan, Toyota, BMW, Volkswagen nebo Mazda.


Co rozhoduje o úspěchu?


Do hodnocení byly zahrnuty pouze respektované vysoko-obratové ziskové společnosti. Zákazníci je následně hodnotili podle 12 kritérií. Těmito kritérii byly např.: čestnost a důvěryhodnost, etické jednání, kvalita výrobků a služeb, inovativní přínos, investice do zákazníků, trasparentní komunikace, zlepšuje a usnadňuje život zákazníkům, řeší individuální problémy zákazníků. Cílem bylo zjistit, jak jednotlivé úspěšné společnosti vnímají američtí zákazníci.


Koho najdeme v první desítce?


  • V provedeném průzkumu měly nejlepšího hodnocení, a tvoří první desítku, tyto společnosti: Johnson & Johnson, General Mills, Google, Kraft Foods, Hersey, Apple, Kellogg, Home Depot, Clorox a Amazon.
  • V druhé desítce se umístily tyto firmy: Microsoft, Walt Disney, Procter & Gamble, CVS Caremark, Coca-Cola, Fedex, Colgate-Palmolive, Hewlett-Packard, UPS a IMB.

Pramen: Forbes „Brand Power To The People“

Autor článku

Petr Gola

Petr Gola  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: FIRMY