„České aerolinie změnou v odbavení drží nejen krok s celosvětovým trendem aplikovat nejmodernější technologie a nabízet moderní a efektivní služby, které cestujícím šetří čas a zvyšují jejich komfort,“ vysvětluje Jiří Marek, výkonný ředitel sekce Obchod Českých aerolinií a dodává: „Ale také strategii aliance SkyTeam sjednotit princip poskytovaných služeb na stejnou úroveň.“ Cestujícím Českých aerolinií je k dispozici na letišti Praha/Ruzyně celkem 25 samoobslužných odbavovacích kiosků, z toho 6 v Terminálu 1 a 19 v Terminálu 2.
České aerolinie nově zavádějí také tzv. „service-counter“ přepážky, jež budou sloužit pro odbavení pasažérů, kteří samoobslužné kiosky využít nemohou, např. tělesně postižení, nedoprovázené děti, děti do 2 let a další specifické výjimky. Kompletní výčet výjimek naleznou cestující Českých aerolinií na internetových stránkách společnosti www.csa.cz nebo www.czechairlines.com Tyto přepážky budou určeny také cestujícím ekonomické třídy, kteří se rozhodnou dokoupit si např. vstup do salonku nebo možnost cestovat vyšší třídou. Klasické odbavení na přepážkách zůstává i nadále k dispozici pro cestující tříd Business a Economy Premium pravidelných linek Českých aerolinií a cestujících v nepravidelné, tedy charterové přepravě.
Službu samoobslužných odbavovacích kiosků začala hned po jejím zavedení v loňském roce využívat téměř čtvrtina všech cestujících Českých aerolinií odlétajících z Prahy. V současnosti se prostřednictvím kiosků spontánně odbavuje polovina všech pasažérů.