Vyplývá to z ankety, kterou zorganizoval portál AkcniCeny.cz a jejíž výsledky byly zveřejněny na internetových stránkách RetailInfo.cz. Samoobslužné pokladny snižují náklady na platy prodavačů a zároveň urychlují odbavení zákazníků.
"Do styku s tímto typem pokladen přišlo jen 33 procent lidí, zatímco 67 procent dotázaných uvedlo, že zkušenost s použitím odbavení mimo klasickou pokladnu zatím nemá," stojí v komentáři k výsledkům ankety.
Třetina zákazníků, kteří samoobslužné pokladny vyzkoušeli a využívají je, oceňuje rychlost odbavení i to, že se u těchto pokladen nevytváří fronty. Zhruba 12 procentům zákazníků se na samoobslužných pokladnách líbí, že je nikdo při nákupu nemůže ošidit. Bezmála polovině zákazníků se ale nelíbí, že kvůli nějakým problémům musejí k samoobslužné pokladně často přivolat obsluhu.
"V celkovém shrnutí pak samoobslužné pokladny vycházejí z ankety spíše pozitivně. Zhruba 36 procent dotázaných je totiž považuje za skvělé, když nemá k jejich fungování podstatnějších připomínek. Samoobslužné pokladny občas použije dalších 29 procent lidí, kteří přiznávají k této službě neutrální vztah," podotkli odborníci z portálu RetailInfo.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
