První tři pozice na žebříčku nejcennějších značek světa si i letos udržely americké společnosti Coca-Cola, IBM a Microsoft. Coca-Cola je na první příčce žebříčku již od roku 2000, kdy se začal tento průzkum zveřejňovat. Naopak ze stovky nejhodnotnějších značek světa letos vypadla BP, která se potýkala s únikem ropy v USA po výbuchu ropné plošiny v moři. Problémy automobilky Toyota s bezpečností aut pak vyřadily značku z první desítky. Vyplývá to průzkumu zveřejňovaného společností Interbrand.
Hodnota značky Coca-Cola se loni zvýšila o dvě procenta na 70,45 miliardy USD (1,33 bilionu Kč). Nejhodnotnější evropskou značkou je Nokia na osmé pozici. Hodnota značky však klesla o 15 procenta a Nokia si pohoršila, když spadla z loňské páté pozice na osmou.
Nejvíce se zvýšila cena značek technologických společností Apple a Google, o více než 36 procent. Goggle si polepšil na čtvrtou příčku ze sedmé a Apple na 17. z loňské 20. pozice. Googlu pomohl operační systém pro mobilní telefony Android a Applu nové produkty, včetně tabletu iPad. Technologické firmy nyní tvoří polovinu z desítky nejcennějších firem světa.