Češi letos výrazně omezili výdaje na dovolenou. Jak oznámila Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA), tuzemské "cestovky" prodaly 1,95 milionu zájezdů, což je o 350.000 méně než loni. Tržby přitom klesly z 15 miliard na 12 miliard korun. Vývoj je podle asociace následkem krize a všeobecného šetření.
Tržby klesaly rychleji než počty zájezdů, což mluvčí asociace Tomio Okamura připisuje snížení cen kvůli úbytku klientů a konkurenčnímu boji. Největší propad, zhruba o 30 procent, zaznamenaly kanceláře u leteckých zájezdů, které tvoří pětinu všech prodaných dovolených.
"Cestovky tak musely letos v dubnu a květnu po vyhodnocení prvních prodejů masově vystornovávat neprodané kapacity leteckých zájezdů, aby se vyhnuly hrozícímu velkému převisu nabídky nad poptávkou při prodejích na poslední chvíli. Češi tak kvůli krizi letos skutečně šetřili," uvedl Okamura.