Ředitelství silnic a dálnic zahajuje klíčovou část výstavby napojení pražského okruhu na dálnici D1, což bude po dokončení největší dálniční křižovatka v České republice. Provoz na D1 bude převeden na náhradní komunikaci a rychlost snížena až na 50 kilometrů v hodině. Řekla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková. Omezení bude trvat zhruba půl roku.
Změna trasy na desátém kilometru D1 u obce Modletice se uskuteční ve dvou krocích. Z D1 se odvedou automobily ve směru z Brna do Prahy, nově pojedou po 800 metrů dlouhém objezdu. Asi po třech týdnech se změní i provoz v protisměru. V obou případech se rychlost postupně sníží ze 130 km/h na 80 km/h, v nejprudších obloucích až na 50 km/h.
"Podstatné je, že po celou dobu stavby a alternativního vedení dopravy budou oba směry vedeny ve třech pruzích. Nemělo by tak dojít k výraznému omezování v plynulosti dopravy," uvedl šéf ŘSD Alfred Brunclík. Podle ŘSD jsou uvedené změny akcí, kterou česká nejdelší a nejfrekventovanější komunikace ve své historii nepamatuje. Jiné řešení prý neexistuje.
Nová spojka mezi plzeňskou a brněnskou dálnicí má výrazně odlehčit nynější Jižní spojce a Barrandovskému mostu, kde denně projede více než 100.000 vozidel. Zhruba 60.000 z nich by měla převzít nová dálnice.
Propojení D5 a D1 je aktuálně největší silniční stavbou v České republice. Její součástí je řada mostů, například přes údolí Vltavy a Berounky, a tunelů. Podle uzavřených smluv by měly náklady na 23kilometrový úsek činit 16 miliard bez daně z přidané hodnoty.