Provozní zisk japonské automobilky Honda Motor se ve druhém finančním čtvrtletí meziročně propadl o 56 procent na 65,54 milionů jenů (12,5 miliardy korun) kvůli poklesu prodeje a silnější domácí měně. Zároveň ale firma oznámila, že téměř ztrojnásobila odhod celoročního zisku. Čtvrtletní zisk navíc díky vládním opatřením na podporu poptávky po automobilech výrazně překonal očekávání analytiků. Honda odolává současné krizi v automobilovém průmyslu lépe než někteří její konkurenti, protože jí pomáhá mimo jiné zisková motocyklová divize.
"Než začnu mluvit o vyhlídkách Hondy pro příští rok, rád bych ještě chvíli počkal, abych viděl vliv konce vládních pobídkových programů," uvedl analytik společnosti Rakuten Investment Management Kazutaka Ošima. Upozornil rovněž, že japonské automobilky začínají ztrácet náskok v oblasti kvality, z čehož by mohli těžit jihokorejští konkurenti, například společnost Hyundai Motor. Ta je podle něj "skutečným rivalem" Hondy.