Inzerenti ke konci září letošního roku investovali do reklamy v médiích v České republice přes 42 miliard korun, což je meziročně o 3,2 procenta méně. Největší meziroční pokles v reklamních příjmech zaznamenala kina, a to zhruba o 27 procent na 64 milionů. Značný finanční propad zasáhl také venkovní reklamu, za kterou její poskytovatelé utržili zhruba o pětinu méně - tedy necelé 2,3 miliardy. Vyplývá to ze statistik s hrubými inzertními příjmy jednotlivých typů médií, které poskytla ČTK společnost TNS Media Intelligence.
Podle dřívějšího vyjádření prezidenta Asociace reklamních agentur Pavla Brabce mohou být tato čísla zavádějící, protože reálné ceny reklamy zadavatelé a poskytovatelé nezveřejňují. Podle dříve publikovaných odhadů se může letošní celkový propad ve srovnání s loňským rokem pohybovat mezi 20 až 30 procenty. Například odhady společnosti OMD uvádějí pokles o 25,1 procenta.