V dokumentaci předložené úřadům automobilka uvedla zahájení rozšíření ve třetím čtvrtletí 2014 a ukončení v prvním čtvrtletí roku 2019. Rozšíření firma zdůvodnila budoucím růstem poptávky po automatických převodovkách v rámci koncernu Volkswagen. "Bez realizace posuzovaného záměru se zastaví kvalitativní i kvantitativní rozvoj závodu a v krátkém období by toto mohlo znamenat oslabení pozice tohoto závodu v rámci koncernu a ztrátu potenciálních zákazníku při dodávkách nových převodovek," stojí v dokumentu.
Před přestavbou vrchlabský závod, jehož historie je dlouhá přes 100 let, montoval automobily, naposledy octavie druhé generace a roomstery. O výrobě převodovky ve Vrchlabí bylo v koncernu Volkswagen rozhodnuto na jaře 2011. Do té doby byla budoucnost závodu nejasná.
S rozvojem závodu Škody souvisí i veřejná podpora do zóny Vrchlabí ve výši asi 700 milionů korun. Hlavní část pohltí opravy silnic. Veřejné peníze půjdou i do výkupů pozemků, demolic, terénních úprav, výstavby protipovodňového kanálu. Vrchlabí si s pomocí dotace postaví i nový stadion, protože původní hřiště ustoupilo automobilce.
Zpráva byla převzata z ČTK.


Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
