„Důvodem je tvrdý postoj čínské vlády k okázalým dárkům,“ analyzuje agentura Reuters. Již v únoru pekingská vláda omezila reklamu na luxusní zboží. Lidé z branže ovšem také podotýkají, že může jít o narovnání dřívějšího extrémního růstu.
Zástupci výrobců švýcarských hodinek se podle analýzy časopisu Watchtime Magazine rozdělili v hodnocení situace na klíčových trzích na dvě skupiny. První souhlasí, že konec boomu v Číně byl nevyhnutelný kvůli předchozímu překotnému rozvoji a souvisí také se zpomalením místní ekonomiky.
Zástupcem druhého tábora, který současný stav popisuje střízlivěji, je dle Watchtime Magazine šéf společnosti Swatch Nick Hayek: „Je dobře, že se Čína dostala na normální úroveň.“ Hayek podotýká, že se pokles netýká rovnoměrně všech značek. Trpí především producenti luxusních hodinek, kteří vedle vládních omezení doplácejí také na to, že Číňané častěji cestují do zahraničí.
Zpráva byla převzata z e15.cz.


Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
