Dráhy mají od července nové vedení, které chce k obnově vlaků přistupovat jiným způsobem. „V modernizaci musíme pokračovat. Ale bude to pomaleji a více se zaměříme na levnější modernizaci vozidel namísto nákupu luxusních a drahých nových vlaků,“ řekl E15 generální ředitel ČD Dalibor Zelený.
Osm souprav Railjet chtěly dráhy nasadit na trať z Prahy do Bratislavy a Budapešti. Doplnit měly prvních sedm Railjetů, které dopravce u Siemensu objednal loni za zhruba 2,5 miliardy korun a které mají od konce roku 2014 jezdit z Prahy přes Brno a Vídeň do Štýrského Hradce. Nákup vlaků dlouhodobě kritizuje tuzemský výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation. Vadí mu, že České dráhy na nákup vlaků nevypsaly výběrové řízení, do kterého se chtěl sám přihlásit a nabídnout vlastní vozidla, která měla být údajně s Railjety od Siemensu srovnatelná a lacinější.
Zpráva byla převzata z ČTK.


Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
Test ojetiny: Levná vstupenka do Jaguaru klubu. XF II koupíte za super peníze
