„Automobilový průmysl zůstal v roce 2012 motorem českého hospodářství. Avšak v druhé polovině roku, kdy se začaly objevovat signály ekonomické stagnace, bylo nutno přizpůsobit výkon reálné situaci. V celoročních výsledcích se to ale projevilo nepatrným poklesem produkce vozidel,“ uvedl prezident sdružení Martin Jahn.
Firmy v oboru zaměstnávaly 155 000 lidí, z toho firmy sdružení 110 000 lidí. U dodavatelských firem pracovalo 73 000 osob. Průměrná měsíční mzda ve členských firmách sdružení se zvýšila o 3,9 procenta na 30 385 korun. O pětinu tak přesáhla celostátní průměr. Ve výzkumu a vývoji pracovalo 5219 lidí, což je o zhruba 1800 více, než před deseti lety.
Zpráva byla převzata z ČTK.


Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
