Kontrakt pro londýnské metro je celkem na 107 eskalátorů. „Budou to jedny z nejvyspělejších eskalátorů, které se vyrábí,“ uvedl ředitel břeclavského závodu Ladislav Zeman. Podle něj bude životnost jednotlivých kusů v řádu desítek let. Pokud by firma v Břeclavi pracovala jen na této zakázce, zaplní její roční výrobní kapacitu. Kontrakt je ale dlouhodobý. První eskalátory jsou už ve výrobě. Zakázka skončí v roce 2022.
Pro metro ve Stockholmu firma vyrobí celkem 65 eskalátorů. Budou směřovat do dvou stanic podzemní dráhy. V obou případech jde o uzly metra švédského hlavního města. Objem tendru činí asi půl miliardy korun. Stavět je firma začne v prvním kvartále letošního roku, kontrakt vyprší v roce 2016.
Skupina Otis, do které patří i břeclavský závod, je největší výrobce výtahů, eskalátorů, pohyblivých chodníků a dalších vertikálních dopravních systémů na světě. Zaměstnává kolem 60 000 lidí. Její celosvětový obrat dosáhl v roce 2011 12,4 miliard amerických dolarů. Břeclavský závod je podle Zemana nejvýznamnější výrobní základna firmy pro výrobu eskalátorů v Evropě. Otis do břeclavského závodu majetkově vstoupil v roce 1990. Nyní podnik vlastní ze sta procent.
Zpráva byla převzata z ČTK.


Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
