Podle Matyáše chybí dostatečné množství státních zakázek i prorůstová opatření vlády. „Protože známe, jaké zakázky mají nasmlouvané stavební firmy, letos obrat nenastane, bude naopak ještě hůře než v loňském roce. Hodnota nových zakázek je oproti roku 2012 nižší o 18,5 procenta, v dopravním stavitelství o jednu třetinu,“ uvedl Matyáš.
Současná situace v oboru může mít podle něj v budoucnu pro odvětví fatální důsledky. Velká část stavebních společností je nucena propouštět. Některé se ještě snaží udržet své zaměstnance alespoň na základních mzdách. „Firmy je přitom nechtějí ztrácet, protože jsou jejich největší hodnotou,“ uvedl Matyáš.
Stavební firmy získaly letos v prvním čtvrtletí od veřejné správy zakázky za 14,3 miliardy korun. Meziročně je to o 31 procent méně.
Zpráva byla převzata z ČTK.


Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
