České e-shopy zřizují více kamenných poboček

07.03.2013 | , Firemnifinance.cz
FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT


České e-shopy stálé více zřizují kamenné pobočky. Češi preferují tento nákup také proto, aby se vyhnuli placení poštovného. Podle údajů serveru Heureka.cz 57 procent zákazníků českých e-shopů preferuje osobní převzetí výrobků.

Dlouho jsme odolávali, ale letos by měl přijít zlom. V létě chceme otevřít naše první výdejní místo s prodejnou,“ uvedla marketingová manažerka Jitka Simonová ze společnosti Vivantis, která provozuje mimo jiné e-shopy hodinky.cz nebo sperky.cz. Pokud se tento způsob prodeje osvědčí, chce firma ve zřizování kamenných prodejen pokračovat.

Internetový obchod s elektronikou CZC.cz plánuje mít do léta 30 kamenných poboček, nyní jich má o pět méně. „Naším cílem je mít výdejní místo v každém okresním městě,“ uvedl marketingový ředitel obchodu Marek Šalanda.

Češi letos podle odhadů utratí v internetových obchodech téměř 50 miliard korun, o desetinu víc než loni. Přes e-shopy se v Česku prodá až šest procent veškerého zboží. Internetoví prodejci tak ukrajují stále větší podíl z maloobchodních tržeb, v kamenných prodejnách se ale stále ještě prodá drtivá většina zboží.

Zpráva byla převzata z ČTK.

Články ze sekce: FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT