„Naše výrobky se v posledních letech prosazují na zahraničních trzích. Tramvaje uspěly v maďarském Miškolci, metro v Petrohradu, dvoupodlažní jednotky na Ukrajině, lokomotivy jezdí na Slovensku,“ uvedl. Právě s pětičlánkovou tramvají, dodávanou také do Miškolce, uspěla Škodovka v Turecku.
Na tureckém trhu uspěla nedávno i Škoda Electric, dceřiná firma Škody Transportation, která tam dodává kompletní elektrické pohony pro 80 nových lokomotiv společnosti Hyundai Rotem za dvě miliardy korun. V letech 2007 a 2008 tam vyvezla elektrovýzbroje pro lehká kolejová vozidla pro dopravní podnik v Istanbulu za více než 200 milionů Kč.
Celá skupina Škoda Transportation plánuje letos stejné tržby jako loni, tedy přes 16 miliard korun. Ziskovost silného středoevropského výrobce lokomotiv, vlaků, tramvají, trolejbusů a vozů metra má zůstat na loňské úrovni, tedy kolem 20 procent tržeb. Zatímco loni vyvezla 45 procent produkce, letos počítá se 60 procenty.
Zpráva byla převzata z ČTK.


Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
