Bridgestone chce být jedničkou na evropském trhu

11.10.2012 | , Firemnifinance.cz
FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT


Japonský výrobce pneumatik má v plánu se stát číslem jedna na evropském trhu. Bridgestone je v Evropě až na druhém místě za německým konkurentem Continental.

Chceme se stát nejlepším a nejziskovějším výrobcem automobilových pneumatik v Evropě," řekl Cuja. Bridgestone se zatím prosazuje zejména ve Spojených státech a Asii. V USA firma vytváří 42 procent celkových příjmů, zatímco v Evropě je to pouze 14 procent.

Celosvětové tržby společnosti Bridgestone z prodeje pneumatik v loňském roce dosáhly 42 miliard eur (zhruba bilion korun). Continental je čtvrtým největším výrobcem pneumatik na světě s tržbami kolem devíti miliard eur, napsala agentura DPA.

V České republice vlastní Continental otrokovického producenta pneumatik Barum a jičínskou výrobu brzdových posilovačů a válců pro automobily Teves. Jeho divize pro výrobu automobilové elektroniky má v Česku další čtyři továrny.

Zpráva byla převzata z ČTK.

Autor článku

Firemni aktualita