Sazby mýtného se přitom od ledna zvyšovaly v průměru o 25 procent. Zdražení se ale nedotklo vozidel s nejekologičtější kategorií motorů. Toho dopravci ve velké míře využili a investovali do nových vozidel. Těch s nejčistějšími motory (Euro V) na českých dálnicích meziročně podle Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) přibylo téměř o třetinu. Jako kompenzaci za čtvrtinové zvyšování sazeb navíc dopravci prosadili množstevní slevy na mýtném. Resort by mezi ně mohl podle počtu ujetých kilometrů na zpoplatněných komunikacích zpětně rozdělit až 350 milionů korun.
Příjmy z mýtného budou chybět v rozpočtu SFDI, z jehož peněz se v Česku staví nové silnice a který rovněž platí údržbu silnic vyšší kategorie, uvedl dříve jeho generální ředitel Tomáš Čoček. Letošní rozpočet fondu totiž počítal s výnosy z výkonového mýtného za více než 10 miliard korun. Nižší výběr proti očekávaným výnosům SFDI zaznamenal i u převodu daně z minerálních olejů a silniční daně. Více za použití dálnic zaplatí pouze řidiči osobních automobilů, kteří platí prostřednictvím kuponů.
Zpráva byla převzata z ČTK.


Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
