Dopravní podnik města Žilina nyní provozuje celkem 42 trolejbusů. „Oproti současným přinesou nové vozy jak zvýšení komfortu pro cestující, tak úsporu elektrické energie a snížení nákladů na údržbu,“ řekl ředitel divize Trolejbusy Škody Electric Karel Majer.
Škoda Electric s téměř 750 zaměstnanci, jeden z největších světových výrobců trolejbusů, plánuje letos utržit asi čtyři miliardy korun, o čtvrtinu více než loni. Nárůst zajistí zejména velká poptávka po trakčních motorech a elektrických pohonech vozidel, výroba trolejbusů má stagnovat na loňských zhruba 130 vozech. Export dosáhne téměř dvou třetin produkce. V letech 2013 a 2014 plánuje atakovat pětimiliardové tržby. Firma je trvale zisková v řádu stovek milionů korun ročně.
Plzeňský podnik nedávno dodal na perspektivní slovenský trh vozidla pro Prešov, Banskou Bystrici a Bratislavu.
Zpráva byla převzata z ČTK.


Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
