Podnik v loňském roce vyrobil 2980 autobusů, o rok dřív to bylo 2177 vozidel. Velkou většinu firma vyváží, na export loni směřovalo více než 93 procent produkce. Největší cílovou zemí je tradičně Francie následovaná Itálií. Více než dvě stovky vozidel Iveco Irisbus byly loni registrovány na Slovensku, v České republice Iveco prodalo 211 autobusů a mělo na trhu skoro čtvrtinový podíl.
Vysokomýtské Iveco patří k nejvýznamnějším zaměstnavatelům v Pardubickém kraji. Ke konci loňska podle výroční zprávy zaměstnávalo 1888 lidí, o 27 méně než o rok dřív. Agenturních pracovníků loni v průměru mělo 628.
Iveco Czech Republic vyrábí městské, meziměstské a zájezdové autobusy a minibusy. Část vozů z jeho produkce jezdí na zemní plyn. Tradiční vysokomýtský výrobce autobusů Karosa se stal součástí holdingu Irisbus, společného podniku francouzské firmy Renault a italské Iveco, v roce 1999. O čtyři roky později Iveco podíl Renaultu v Irisbusu odkoupilo a stalo se jeho jediným vlastníkem. Název Karosa vysokomýtský podnik opustil na konci roku 2006.
Zpráva byla přvzata z ČTK.


Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
